۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
کد مطلب : ۴۷۷۵۹
پوشش زنده دومین مناظره کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰:

آیت الله رئیسی: فاصله طبقاتی، محصول بی‌عدالتی و سیاست‌های نادرست اقتصادی است/ رضایی: مشکلات مردم ایران با شعبده‌بازی حل نمی‌شود

دومین مناظره نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ساعت ۱۷ امروز با موضوع مسائل «سیاسی، فرهنگی و اجتماعی» آغاز شد.
آیت الله رئیسی: فاصله طبقاتی، محصول بی‌عدالتی و سیاست‌های نادرست اقتصادی است/ رضایی: مشکلات مردم ایران با شعبده‌بازی حل نمی‌شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس اعلام کمیسیون تبلیغات بر انتخابات ریاست جمهوری، دومین مناظره نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز در حالی برگزار می شود که قرار است ۷ نامزد ریاست جمهوری درباره مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با هم مناظره داشته باشند.
 
محسن مهرعلیزاده، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن رضایی، سیدابراهیم رئیسی، عبدالناصر همتی، علیرضا زاکانی و سعید جلیلی، ۷ نامزدی هستند که در نخستین مناظره انتخاباتی خود پیرامون مسائل اقتصادی با به به بیان دیدگاه های خود و راهکار های جهش و پیشرفت اقتصادی پرداختند.
 
مدت مناظره ۳ ساعت بوده و از ساعت ۱۷ تا ساعت ۲۰ برگزار خواهد شد؛ همچنین به ۲۱ سوال طرح شده از سوی مجری برنامه که براساس قید قرعه مشخص شده بود پاسخ دادند. نامزدهای انتخاباتی که تا دقایقی دیگر به نوبت وارد سازمان صدا و سیما خواهند شد امروز دیدگاه های خود را پیرامون مسائل سیاسی مطرح کرده و به سوالاتی که به قید قرعه مشخص خواهد شد پاسخ خواهند داد.
 
اولین مناظره انتخاباتی، ۱۵ خردادماه با موضوع اقتصادی برگزار شد و مناظره سوم  روز نیز شنبه ۲۲ خرداد برگزار می‌شود.
 
مناظره انتخاباتی به صورت زنده از شبکه یک سیما، شبکه خبر، رادیو ایران و رادیو انتخابات و همچنین از شبکه سلامت رسانه ملی با ترجمه همزمان برای ناشنوایان پخش می شود.
 
 
مشخص شدن نوبت ورود به صداوسیما در مناظره سوم
 
 
پس از ورود کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صداوسیما برای شرکت در دومین مناظره انتخاباتی، قرعه‌کشی نوبت ورود  سومین مناظره و همچنین شماره صندلی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره زنده تلویزیونی انجام شد.
 
بر این اساس برای مناظره سوم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به ترتیب زیر وارد سازمان صداوسیما خواهند شد:
 
علیرضا زاکانی شماره 1
 
محسن رضایی شماره 2
 
محسن مهرعلی زاده  شماره 3
 
سید ابراهیم رئیسی شماره 4
 
عبدالناصر همتی شماره 5
 
امیرحسین قاضی زاده هاشمی شماره 6
 
سعید جلیلی شماره 7
 
 
صندلی کاندیدا‌ها در استودیو مناظرات ریاست جمهوری با قید قرعه مشخص شد
 
همچنین بر اساس قرعه‌کشی انجام شده، شماره صندلی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره به شرح زیر است:
 
 
محسن رضایی صندلی شماره 1
 
علیرضا زاکانی صندلی شماره 2
 
محسن مهرعلی زاده صندلی شماره 3
 
امیرحسین قاضی زاده هاشمی صندلی شماره 4
 
سعید جلیلی صندلی شماره 5
 
سید ابراهیم رئیسی صندلی شماره 6
 
عبدالناصر همتی صندلی شماره 7
 
 
در ادامه گزارش راه دانا از نخستین مناظره انتخاباتی سیزدهمین دوره ریاست جمهور را مشاهد می‌کنید:
 
 
اطلاعیه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری
 
به استناد ماده ۶۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری برای تضمین برخورداری یکسان نامزد‌های ریاست جمهوری از امکانات دولتی، کمیسیونی به نام «کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات» تشکیل شده است.
 
این کمیته شامل وزیر کشور، دادستان کل، دبیر هیئت اجرایی مرکزی انتخابات وزارت کشور، رئیس سازمان صداوسیما و یکی از اعضای شورای نظارت بر سازمان صداوسیما به عنوان منتخب سه قوه است.
 
این کمیسیون موظف است طبق ماده ۶۴ قانون انتخابات ریاست جمهوری، اگر ضمن برنامه زنده «مناظره»، هر یک از نامزد‌ها درخصوص سایر نامزد‌ها یا دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی، مطالب توهین‌آمیز یا هتک حرمت و یا مطالب مغایر با قوانین رسمی کشور، بیان کند، به میزان مناسب، زمان برای پاسخگویی در نظر گیرد.
 
برای احترام به افکار عمومی مردم شریف ایران، رعایت و اجرای قانون انتخابات ریاست جمهوری به نامزد‌های محترم یادآوری شده است.
 
امیدواریم دومین مناظره سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با محوریت «سیاسی، فرهنگی و اجتماعی» فضایی اخلاق‌مدارانه، آگاهی‌بخش و در جهت شناخت از برنامه‌ها ودیدگاه‌های نامزد‌های محترم پدید آورد.
 
 
آیت الله رئیسی: فاصله طبقاتی، محصول بی‌عدالتی و سیاست‌های نادرست اقتصادی است
 
سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش اول نیمه اول دومین مناظره انتخاباتی در پاسخ به سوالی درخصوص فاصله طبقاتی، گفت: در جلسه قبل برخی بداخلاقی‌ها شد که به مثابه آنچه در قانون آمده، اجازه داده شد که چند دقیقه ایمن استفاده کنم که من از این چند دقیقه استفاده نخواهم کرد.
رئیسی گفت: آذری زبان‌های عزیز ایران، بسیار بنده حقیر را مورد محبت قرار دادند که از آنها سپاسگذارم.
 
وی تاکید کرد: فاصله طبقاتی، محصول بی‌عدالتی و سیاست‌های نادرست اقتصادی است.
 
 
رضایی: مشکلات مردم ایران با شعبده‌بازی و حرف‌های مفت حل نمی‌شود
 
محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش اول نیمه اول دومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سئوالی در خصوص راهکارهای شما برای رفع موانع امید در میان جوانان گفت: مردم ایران! مشکلات شما با شعبده‌بازی و حرف‌های مفت حل نمی‌شود. مشکلات شما با حرف درمانی و سخنرانی به جایی نمی‌رسد.
 
رضایی با بیان اینکه حرف راستی در مناظره قبلی گفته شد که کسانی که تا پایان نمی‌خواهند بمانند اعلام کنند، گفت: من تا پایان انتخابات هستم و با همه نیز رقابت خواهم کرد.
 
 
جلیلی: امور کشور با «نمایش» جلو نمی‌رود
 
 سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش اول نیمه اول دومین مناظره انتخاباتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای تقویت اعتماد مردم دارید؟ اظهار داشت: اگر می‌خواهید اعتماد مردم جلب شود حتما باید رفتار مسئولان درست شود.
جلیلی گفت: اگر شما از ساختار اجرایی کشور، فرهنگ سیاسی غلط را پاک نکنید، باعث می‌شود توانمندی‌های کشور متوقف شود.
 
وی افزود: اگر در فرهنگ سیاسی، نمایش جای کار واقعی را گرفت، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که کارها جلو برود. اگر شما به جای اینکه نتیجه کار را بیان کنید، فرآیند کار را توضیح دادید، این فرهنگ غلطی است و کارها پیش نخواهد رفت.
 
مهرعلیزاده: همه امکانات کشور و تصمیم‌گیران همکاری کنند که برجام به نتیجه برسد
 
 محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در دومین مناظره انتخاباتی در پاسخ به سوالی درخصوص مقابله با سیاست فشار حداکثری اظهار کرد: براساس سیاست های نظام و به دلیل بدعهدی هایی که آمریکا کرده است، مقاومت ملت ایران توطئه های آنها را بر باد داده است.
مهرعلیزاده گفت: همه امکانات کشور و تصمیم‌گیران همکاری کنند که برجام به نتیجه برسد.
 
وی افزود: آقای رئیسی گفتند دفعه قبل بداخلاقی‌هایی شده است و گفتند از وقت اضافی استفاده نمی‌کنند. ایشان فرمودند آذری زبان‌ها به ایشان زنگ زدند و دلجویی کردند در حالی که آذری زبان‌ها به آنها توهینی نکردند.
 
 
همتی:دولت من حامی آسیب‌پذیران جامعه خواهد بود
 
عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در دومین برنامه مناظره انتخاباتی گفت: من لازم می‌دانم انتقادی به شیوه مناظره بکنم. شیوه مناظره عین مسابقه هفتگی شده است. اگر مردم ایران بخواهند نظر ما را بدانند باید سوالات بهتری مطرح شود. این یک انحصار است.

همتی گفت: من صدای بی‌صداها و قدرت بی‌قدرتان هستم. دولت من حامی آسیب‌پذیران جامعه خواهد بود.
 
 
 
قاضی زاده هاشمی: دولت سلام به دنبال اصلاح نظام اداری است
 
 سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز(سه‌شنبه)، در بخش اول نیمه اول دومین مناظره انتخاباتی گفت: دولت سلام به دنبال اصلاح نظام اداری است.
قاضی‌زاده هاشمی گفت: شوراهایی ساخته شده است و مصوباتی در این شورا به تصویب می رسد و معلوم نیست مسئولیت این مصوبات با چه کسی است.
 
زاکانی: زوج‌های نابارور را بیمه خواهیم کرد
 
 علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش اول نیمه اول دومین مناظره تلویزیونی در پاسخ به سوالی درخصوص نرخ رشد جمعیت گفت: موضوع جمعیت در کشور به یک نقطه بحرانی و نرخ رشد ما به ۰.۸ درصد رسیده است.
زاکانی گفت: امروز ۳ و نیم میلیون زوج نابارور داریم و ۸۰ مرکز باروری هم داریم. من در اولین اقدام این افراد را بیمه می‌کنم تا ظرفیتی باشد که بچه‌دار نشدن به دل زوج‌ها باقی نماند.
 
 
در حال به روز رسانی است...
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۸:۰۴:۳۹

8 Jun 2021