۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۴۷۷۳۷
امام‌جمعه فارسان؛

ادامه‌دهندگان خط امام بايد گفتمان امام را زنده کنند

امام‌جمعه فارسان گفت: امروز وظيفه کساني که خود را ادامه‌دهنده خط امام مي‌دانند اين است که گفتمان امام را زنده کنند، بيان کنند، ترويج کنند. امام انقلابي بود اهل اقدام و عمل بود.
ادامه‌دهندگان خط امام بايد گفتمان امام را زنده کنند
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: مسائلي که مربوط به ۱۴ و ۱۵ خرداد و اين روزهاست. راجع به شخصيت حضرت امام رضوان‌الله عليه سخن گفتن خيلي سخت است. مردي با اوصاف فراوان در زمينه‌هاي مختلف. بعضي وقت‌ها هم جامع اضداد است.
 
وي افزود: از بعد علمي و فقهي و حِکمي و عرفاني بگيريم در مراحل کمالي و معرفتي و تعالي روح بگيريم از باب قوه سياست و حکومت و مردم‌داري بگيريم مسائل مختلف. شخصيتي است که تربيت‌شده مکتب اهل‌بيت عليهم‌السلام است؛ و در روش و منش با آن‌ها خيلي نزديک است؛ و در مدار آن‌ها حرکت مي‌کند. مي‌شود گفت از آن‌ها معارف و مسائلي را ارث برده است. وارث آن‌هاست.
 
 ملک پور تصريح کرد: به فرموده قرآن کريم إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقَانًا امام با آن تقواي بالا و در حد اعلا که داشت فرقان در دستش بود. حق را از باطل خوب تشخيص مي‌داد. لذا به‌موقع عمل مي‌کرد. درجا عمل مي‌کرد و درست عمل مي‌کرد.
 
وي اظهار داشت: امروز وظيفه کساني که خود را ادامه‌دهنده خط امام مي‌دانند اين است که گفتمان امام را زنده کنند، بيان کنند، ترويج کنند. امام انقلابي بود اهل اقدام و عمل بود انسان عافيت‌طلب نبود انسان عافيت‌طلب دنبال اين است که براي نشستن خودش و اقدام نکردنش يک دليل موجهي پيدا کند حالا به هر اسمي که شده است.
 
ملک پور به 15 خرداد اشاره داشت و بيان داشت: ۱۵ خرداد از ايام‌الله است. يکي از بيانات حضرت امام هم همين بود. واقعاً بزرگي اين روز آن را جزو روزهاي خدا کرد. ريشه حرکت و قيام امام دين و احکام الهي بود که توسط رژيم منحوس پهلوي در معرض خطر قرارگرفته بود.
 
 
امام‌جمعه فارسان گفت: انتخاب حضرت آقا به‌عنوان رهبر نظام اسلامي. شخصيتي شجاع، مدير، خوش‌فکر، هوشمند، جامع که انصافاً انتخاب ايشان، در آن روزهايي که بعض از تحليل گران تحليل مي‌کردند بعد از ارتحال امام انقلاب تمام‌شده خواهد بود، هدايت خداوند و از الطاف الهي در حق مردم ايران بود.
 
وي اظهار کرد: قدرت يک مدير را در زمان بحران مي‌توان محک زد؛ و شما در اين مدت بيش از سه دهه ديده‌ايد چگونه اين مرد بزرگ خطرات متوجه انقلاب را شناسايي و دفع و رفع کرده. از اسلام دفاع کرده، به مردم بصيرت داده راه را نشان داده آنجا که اشتباهي بوده جلوگيري کرده.

انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۵:۰۸:۴۶

4 Jun 2021