۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۴۷۷۲۶
استاندار چهارمحال و بختیاری:

تلاطم در بازار مرغ ربطی به فشارهای خارجی و تحریم ندارد/بپذیریم بعضاً ضعف از خود ما است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در بحث بازار مرغ دیگر بحث فشارهای بیرونی و تحریم‌ها مطرح نیست، باید بپذیریم در برخی موارد ضعف از خود ماست.
تلاطم در بازار مرغ ربطی به فشارهای خارجی و تحریم ندارد/بپذیریم بعضاً ضعف از خود ما است
به گزارش جهانبین نیوز؛ اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در ستاد تنظیم بازار این استان، اظهار کرد: متولیان تولید و توزیع مرغ باید برای تنظیم بازار این کالای استراتژیک برنامه داشته باشند و از دستگاه‌های متولی دیگر نیز در این خصوص درخواست کمک کنند، اما این اتفاق رخ در این استان نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه کنترل بازار باید از زمان جوجه ریزی تا رسیدن مرغ به بازار و فروشگاه‌ها باشد، افزود: متولی  بحث مرغ و مرغداری‌ها مشخص است، وزارت جهاد کشاورزی باید به‌موقع برای تأمین خوراک، جوجه ریزی و کشتار مرغ برنامه‌ریزی داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در بحث بازار مرغ دیگر بحث فشارهای بیرونی و تحریم‌ها مطرح نیست، باید بپذیریم در برخی موارد ضعف از خود ماست.

عباسی تأکید کرد: اگر رصد بر بازار مرغ به‌موقع و با دقت باشد می‌توانیم به‌راحتی مصرف روزانه مرغ در چهارمحال و بختیاری را تأمین و تنظیم کنیم.

وی عنوان کرد: اگر بتوان شبکه مرغداری به کشتارگاه و کشتارگاه به بازار را کنترل کنیم بسیاری از مشکلات در این حوزه حل می‌شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: میزان جوجه ریزی در مرغداری‌ها، کشتار روزانه و اینکه چه مقدار مرغ به چه فروشگاهی تحویل داده می‌شود باید رصد شود، باید تلاش شود تا توزیع مرغ به ارائه کارت ملی و کد ملی کشیده نشود.

عباسی اضافه کرد: ممکن است با توجه به همه نظارت‌ها و تأمین مرغ، باز هم با کاهش مرغ در بازار مواجه باشیم لذا بازار آزاد مرغ باید اجازه داشته باشد تا بر اساس سقف تعیین شده، مرغ وارد استان کند.

وی تصریح کرد: متولیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها حضور روزانه و جدی داشته باشند، از طرفی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و... در بازار حضور داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بعد از ساعت اداری، سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت این استان تعطیل نشوند، عوامل این دو دستگاه حضور فیزیکی در میدان، بازار، فروشگاه‎‌ها و... داشته باشند.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۴۴:۳۹

2 Jun 2021