۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۴۷۷۲۴
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

بیش از 875 هزار جوجه ریزی در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در خردادماه امسال تا به الآن ۸۷۵ هزار و ۴۰۰ قطعه جوجه ریزی در این استان صورت گرفته است.
بیش از 875 هزار جوجه ریزی در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز; عطاالله ابراهیمی مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ستاد تنظیم بازار این استان، اظهار کرد: میانگین جوجه ریزی فروردین‌ماه ۱۴۰۰ یک‌میلیون و ۱۷۰ هزار قطعه بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴.۵۳ درصد رشد داشت.

وی افزود: میزان جوجه ریزی در اردیبهشت امسال یک‌میلیون و ۴۳۴ هزار قطعه بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشت، همچنین در خردادماه امسال نیز تا به الآن ۸۷۵ هزار و ۴۰۰ قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه قیمت جوجه یک‌روزه بشدت کاهش یافت، ادامه داد: اما چون دولت نهاده دامی را به‌صورت ۱۰۰ درصد تأمین کرد و در اختیار مرغداران قرار گرفت، اطمینان خاطر به جهت تولید برای مرغداران ایجاد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه در خردادماه امسال علی‌رغم مشکلات زیادی که وجود داشت جوجه ریزی خوبی انجام گرفت، گفت: کشتار روزانه در چهارمحال و بختیاری انجام و رصد لازم در این خصوص صورت می‌گیرد اما وزن پایین جوجه‌ها جای برخی گلایه‌ها از سوی مرغداران را فراهم کرده است.

وی با تأکید بر اینکه چند مورد تخلف مرغداری‌ها در چهارمحال و بختیاری دیده شد که با ورود دستگاه‌های نظارتی مشکل رفع شد، عنوان کرد: این استان یکی از بهترین استان‌های کشور به لحاظ تخلیه بیشتر مرغ از مرغداری‌ها بود.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سال گذشته به دلیل کاهش شدید قیمت جوجه یک‌روزه، یکی از واحدهای مرغداری در این استان دچار مشکل شد که با تدابیر اندیشیده شده قرار شد این واحد با سایر مرغداری‌ها تعاونی تشکیل دهند.

ابراهیمی اضافه کرد: تلاش شد با همکاری دانشگاه شهرکرد تحقیقاتی روی نژاد ایرانی جوجه آرین انجام شود، برخی مرغداران از این نژاد ایرانی برای جوجه ریزی استفاده کنند که البته موفق هم بودند.

وی یادآور شد: برخی مرغداری‌ها علی‌رغم آنکه جوجه ریزی دارند چون برنامه‌ریزی خوبی روی مزرعه و شیوه تغذیه آن‌ها ندارند، وزن جوجه‌ها کم بود که با انتقال تجربیات این موضوع تقریباً حل شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: میزان تولید مرغ در استان کفایت مصرف مردم این استان را می‌کند اما با توجه به تفاوت قیمت‌ مرغ در این استان و استان‌های هم‌جوار احتمال انتقال این کالا به این استان‌ها وجود دارد که می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای استان شود.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۳۱:۱۶

2 Jun 2021