۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۴۷۶۴۹
معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری:

فاکتورهای مختلفی وزارت نیرو را در شرایط دشورا برای تولید برق قرار داده است/مشترکین با نصب نرم افزار "برق من" از برنامه‌های قطعی برق مطلع شوند

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری گفت: کاهش سطح آب پشت سدها به دلیل کاهش بارندگی، افزایش دما و مصرف و استخراج غیرقانونی رمزارزها وزارت نیرو و شرکت توانیر را در شرایط سختی قرار داده است.
فاکتورهای مختلفی وزارت نیرو را در شرایط دشورا برای تولید برق قرار داده است/مشترکین با نصب نرم افزار "برق من" از برنامه‌های قطعی برق مطلع شوند
رستم ایزدپور معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: مقایسه مصرف برق در چند دهه گذشته با دهه‌ای که در آن هستیم نشان‌دهنده افزایش بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه شرایط امروز جز‌ء شرایط سخت برای وزارت نیرو و شرکت توانیر برای تولید برق و خدمت‌رسانی در این زمینه است، تصریح کرد: همچنین شبکه برق کشور به هم پیوسته و پشت سر هم است، بدین صورت که اگر اتفاقی برای یک قسمت از این شبکه افتاد و مدیریت نشد، به کل کشور تسری می‌یابد.

ایزدپور با اشاره به کمبود بارش‌ها در سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ افزود: در این مدت بارش‌ها بسیار کم بوده و کاهش ذخایر آبی پشت سدها سبب شده تولید برق‌آبی به‌شدت پایین آید، این درحالی است که تولید برق خورشیدی در کشور به حدی نرسیده که بتوان روی آن سرمایه‌گذاری کرد و بتوان از آن به‌عنوان برق پایدار بهره برد، درحالی که کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری ادامه داد: افزایش دما و رشد بی‌سابقه مصرف برق دو فاکتور دیگر در این راستا هستند که مصرف برق را ۲۰ درصد افزایش داده است همچنین وجود رمزارزها  و استخراج آن‌ها توسط بخش‌هایی است که به‌صورت غیرقانونی دست به این کار زدند عامل دیگری در بروز این مشکل است.

ایزدپور گفت: با وجود اینکه چهارمحال و بختیاری استانی خنک است اما شاهد قطعی برق در آن هستیم که این موضوع باز می‌گردد به پیوستگی شبکه و باید همه برای رفع این مشکل سراسری کمک کنند.

وی با اشاره به جدول قطعی برق در این استان بیان داشت: به‌صورت روزانه در سایت شرکت توزیع و نرم‌افزار مدیریت بار بارگذاری می‌شود و مشترکین خانگی با نصب نرم افزار برق من می‌توانند در طول روز از خاموشی‌هایی که احتمال دارد رخ دهد مطلع شوند برنامه قطعی برق به مشترکین صنعتی هم از طریق پیامک اطلاع داده می‌شود، برای مشترکین کشاورزی باتوجه به همکاری که در قسمت خدمات مشترکین دارند، برنامه قطعی را همه‌روزه از ساعت ۱۲ تا ۱۷ داریم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۰۶:۴۲

26 May 2021