:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> رضایت 70 درصدی از اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۴۷۶۰۲
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مطرح کرد

رضایت 70 درصدی از اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: درصد رضایت از اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری حدود ۷۰ درصد بوده که این رقم در کشور زیر ۵۰ درصد است.
رضایت 70 درصدی از اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار کرد: همه‌ساله ۳۱ اردیبهشت‌ماه، با عنوان روز ملی اهدای عضو نام‌گذاری شده است.

وی افزود: در چهارمحال و بختیاری پنج پزشک متخصص مجرب از رشته‌های بیهوشی، داخلی، مغز و اعصاب، جراحی مغز و اعصاب، پزشک قانونی وظیفه خطیر تائید مرگ مغزی بیماران را بر عهده دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه، واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرد، ادامه داد: این تیم جزو اولین واحدهای فراهم آوری در دانشگاه‌ها است.

رحمانی عنوان کرد: اولین اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در استان مربوط به نوجوان ۱۷ ساله از اهالی شهرستان لردگان بود که در تیرماه ۱۳۸۲ اعضای وی اهدا شد.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون تیم فراهم آوری اعضای استان چهارمحال و بختیاری، برای دریافت رضایت به جهت اهدا عضو از ۵۰۰ خانواده بیماران مرگ مغزی تلاش نموده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۴۰۰ خانواده پیشنهاد اهدا را پذیرفته‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: تاکنون بیش از یک هزار عضو مناسب شامل: کبد، کلیه، قلب، پانکراس و روده با سخاوت خانواده‌های بیماران مرگ مغزی در استان اهدا شده است، این اعضا توسط تیم پیوند استان جداسازی و جهت پیوند به بیماران نیازمند پیوند عضو به استان‌های تهران، اصفهان و شیراز منتقل شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری نزدیک به ۶۰ کلیه به بیماران کلیوی پیوند زده شده است، تصریح کرد: حدود ۴۰۰ بیمار کلیوی در استان تحت درمان همودیالیز هستند که با دریافت کلیه به زندگی عادی و سلامتی کامل بازگشتند.

وی در ادامه یادآور شد: درصد رضایت از اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری حدود ۷۰ درصد بوده که این رقم در کشور زیر ۵۰ درصد است،  به عبارتی درصد رضایت اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بالاترین میزان اعلام رضایت برای اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در چهارمحال و بختیاری مربوط به شهرستان لردگان است.

رحمانی با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا و پذیرش بیماران کرونایی در مرکز آموزشی_درمانی آیت‌الله کاشانی در سال ۱۳۹۹، بخش پیوند کلیه بیمارستان غیرفعال شد، ادامه داد: با این وجود با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و دقت نظر بالا همچنان رضایت گیری و جداسازی اعضای بیماران مرگ مغزی در این مرکز آموزشی و درمانی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: خداوند به خانواده‌های بیماران مرگ مغزی فرصتی می‌دهد تا ضمن جلب رضای خداوند، دعای خیر خانواده‌ها و مادرانی که فرزندانشان با انجام عمل پیوند عضو از بستر بیماری رهایی می‌یابند، را بدرقه عزیز سفر کرده خود نمایند.

انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۲۱:۴۱

22 May 2021