۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۴۷۶۰۰
امام‌جمعه فارسان؛

انجام مذاكرات نبايد به انتخابات گره بخورد/ آمريكايى‌ها در تلاش هستند راستي آزمايي را به نحوي به فراموشي بسپارند

امام‌جمعه فارسان گفت: انجام مذاكرات نبايد به انتخابات گره بخورد و قطعاً بايد در اولين فرصت با نگاهى ملى و منافع ملى پيوند برقرار كند و پيگيرى شود تا به نتيجه مطلوب برسد.
انجام مذاكرات نبايد به انتخابات گره بخورد/ آمريكايى‌ها در تلاش هستند راستي آزمايي را به نحوي به فراموشي بسپارند
به گزارش جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: فضاى انتخاباتى در داخل كشور و دفاع مردمى، ملت مظلوم فلسطين در عرصه بين‌الملل باعث شده، مذاكرات وين كمتر مورد توجه قرار گيرد. طبيعى است كه توجه به شرايط موجود ما را نبايد به‌غفلت از آنچه در وين مى‌گذرد وادارد.
 
وي تصريح کرد: اكنون پرسش اين است كه، چرا اين مذاكرات تا اين اندازه طولانى شده است؟ و آنچه دولت انتظار داشت اين گفتگوها پيش نرفته و به نتيجه نرسيده است؟ تلاش طرف غربى براى جايگزينى «تعليق» تحريم‌ها به‌جاي «لغو» تحريم‌ها. آمريكا درصدد است با تعليق تحريم‌ها در دوره‌هاى 120 روزه، شرايط را کج دار و مريز پيش ببرد و مانند گذشته راهبرد بى‌فايده «مذاكره براى مذاكره» را ادامه دهد تا بتواند به اهداف ديگرش در برجام‌هاى 2 و 3 و... برسد.
 
ملک پوفزود: درواقع وضعيت كنونى را به گروگان بگيرد و به اهداف اصلى‌ترش كه برجام منطقه‌اى و موشكى و... برسد. تداوم وضعيت موجود يعنى، تداوم تحريم‌ها، كه اساساً باسياست‌هاي كلان نظام مخالف است.  آمريكايى‌ها به‌شدت تلاش مى‌كنند موضوع مهم راستي آزمايي را به نحوي به فراموشي بسپارند.
 
وي اظهار داشت: بااينکه مسئولان دولتى ادعا مي‌کنند و ميگن با بيل زديم کمر تحريم را شکستيم، اما ساختار تحريم‌ها كماكان باقي‌مانده و فرو نريخته و محفوظ مانده است. هيچ‌کس و هيچ گروهي از لغو تحريم‌ها ناراحت نميشه مگر کاسبان تحريم / که مشخصه کيا هستند / و يه سؤال بي‌جواب مي‌ماند چه هماهنگي با غرب و جود دارد که بعد هشت سال دَم انتخابات تازه به اسم / قراره به قول رئيس‌جمهور تحريم‌هاي اصلي را بردارند / اينم کلاه جديدي است حرف نظام و مقام معظم رهبري مشخص است لغو تمام تحريم‌ها و راستي آزمايي علت آن‌هم عجله برخى دولتمردان ما به خاطر تصويب برجام بود. نبايد اكنون دچار اين خطاى راهبردى شويم كه دستاورد آن هيچ خواهد بود.
 
ملک پور بيان داشت: در حال حاضر آمريكا فقط و فقط مى‌خواهد به برجام برگردد. تمام هَم‌وغم بايدن همين است. منتهى نمى‌خواهد اين بازگشت برايش هزينه‌اى داشته باشد. اين در حالى است كه بر اساس مكانيزم ماشه، ايران نمى‌تواند هيچ‌گونه شكايتى از آمريكا بكند؛ زيرا اساساً برجام برمبناى بى‌اعتمادى به ايران طراحي‌شده است. اينك نبايد شرايط به همين مبنا ادامه پيدا كند. راستي آزمايي حقيقى و نه اسمى؛ بهترين راه است.
 
امام‌جمعه فارسان در پايان گفت: انجام مذاكرات نبايد به انتخابات گره بخورد و قطعاً بايد در اولين فرصت با نگاهى ملى و منافع ملى پيوند برقرار كند و پيگيرى شود تا به نتيجه مطلوب برسد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۸:۳۱:۵۷

21 May 2021