۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۴۷۵۷۸
کارشناس مسائل سياسي؛

گروگان‌گيري هدف اصلي آمريكا از اصرار بر باقي ماندن برخي تحريم‌ها

سجاد شهرانی کارشناس مسائل سياسي گفت: هدف اصلي آمريكا از اصرار بر باقي ماندن برخي تحريم‌ها، گروگان‌گيري اين بخش از تحريم‌ها ،جهت وادارسازي ايران به مذاكره در محورهايي مانند حقوق بشر و تروريسم و قدرت موشكي ايران است.
گروگان‌گيري هدف اصلي آمريكا از اصرار بر باقي ماندن برخي تحريم‌ها
سجاد شهراني در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛  پيرامون مذاكرات وين و اما و اگرهاي آن گفت: اين روزها خبرهاي مختلفي مبني بر اينكه ايران و آمريكا در آستانه توافق هستند، به گوش مي‌رسد. نفس اينكه ايران، آمريكا را به مذاكرات راه نداده است، امري غرورانگيز است كه نبايد آن را دست‌کم گرفت.
 
وي افزود: مهم‌ترين مسئله در محور اول، آن است كه ايران بر لغو كليه تحريم‌هاي پس از برجام تأكيد دارد، حال‌آنکه آمريكا صرفاً تحريم‌هاي متن برجام و برخي تحريم‌هاي دوره ترامپ را مدنظر دارد؛ و ديگر اينكه لزوماً آن‌ها را لغو نمي‌کند، بلكه بعضاً به تعليق آن‌ها اشاره مي‌کند.

شهرانی تصريح کرد: هدف اصلي آمريكا از اصرار بر باقي ماندن برخي تحريم‌ها، گروگان‌گيري اين بخش از تحريم‌ها ،جهت وادارسازي ايران به مذاكره در محورهايي مانند حقوق بشر و تروريسم و قدرت موشكي ايران است. مذاکره‌کنندگان بايد به‌شدت مراقب اين شيطنت‌ها باشند.
 
فصلي نوين در دفاع مقدس مردم مقاوم فلسطين
 
وي بيان داشت: دولت نتانياهو براي نجات از مخمصه‌اي كه در آن گرفتارشده است با جلو انداختن گروهک‌هاي تندرو يهودي اقدامات مذبوحانه‌اي را آغاز كرده است.
 
شهرانی اظهار داشت: وي تفكر و نگرش گروهک‌هاي تندرو يهودي مبتني بر جايگزيني ديني است، يعني تخريب كامل مسجدالاقصي و ساخت معبد كذايي يهود بر روي خرابه‌هاي آن. پشت‌صحنه اين اقدامات كه چهرهاي مذهبي دارد، تلاش دولت صهيونيسم براي چند هدف اصلي است: اول- جبران شکست‌هاي راهبردي در سال‌هاي اخير در برابر مقاومت؛ دوم- تلاش براي خروج رژيم صهيونيستي از به نبست سياسي و اجتماعي وبيدولتي؛ سوم- سعي و كوشش نتانياهو براي نجات از ناکامي‌هاي مكرر در تشكيل كابينه و احتمال جدي سقوط
 
وی در ادامه گفت: در اين تحركات وحشيانه صهيونيست‌ها دو اتفاق بزرگ در حال وقوع است: يك- مردم قدس و كرانه غربي رود اردن به اين نتيجه رسيده‌اند كه ديگر جاي هيچ مماشاتي نيست و بايد به مبارزه و مقاومت مسلحانه روي بياورند.
 
شهرانی افزود: مقاومت غزه و حماس و جهاد اسلامي در اين دفاع مقدس هم‌وطنان خود را تنها نگذاشته‌اند و از دوشنبه‌شب با موشک‌باران صهيونيست‌ها به كمك آنان آمده‌اند. اين يعني اتحاد و وحدت مقاومت فلسطين در سراسر اين سرزمين مقدس هستند، و ان شا الله پيروزي قطعي.

انتهای پیام/530ب
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۰۸:۳۱:۲۷

20 May 2021