۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۴۷۵۶۳

98 درصد دانش آموزان چهارمحال و بختیاری وارد پروژه کوچ شدند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: از زمانی که پروژه کوچ شروع شد 98 درصد دانش آموزان چهارمحال و بختیاری وارد این پروژه شدند و به همین خاطر این استان را به عنوان استان برتر در این طرح معرفی کرده اند.
98 درصد دانش آموزان چهارمحال و بختیاری وارد پروژه کوچ شدند
خدایار قاسم پور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: سال تحصیلی که پشت سر گذاشته ایم در شرایط کرونا قرار گرفته بودیم که دانش آموزان در مدرسه حضور نداشتند.

وی با اشاره به اینکه طبق مطالعه کاسپین که در سال 95 انجام شد 21 درصد دانش آموزان ما دچار اضافه وزن و چاقی بوده اند تصریح  کرد:  سال تحصیلی که پشت سر گذاشته ایم به دلیل کم تحرکی دانش آموزان و اینکه مجبور بودند در خانه بمانند بر روی اضافه وزن دانش آموزان نیز تاثیر زیادی گذاشته بود.

قاسم پور بیان داشت: سال های قبل از کرونا فعالیت و تحرک دانش آموزان زیاد بود و اجازه اضافه وزن را به ان ها نمی داد اما متاسفانه محدودیت های کرونایی موجب شد دانش آموزان ما را بصورت فیزیکال تحت تاثیر قرار دهد.
وی به پروژه کوچ اشاره کرد و گفت: پروژه کوچ از زمانی که در این استان رقم خورد 98 درصد دانش آموزان وارد این طرح شدند.

قاسم پور افزود: قد و وزن 180 هزار نفر دانش آموزان ما گرفته و وارد سیستم شد، شاخص های توده بدنی آن ها محاسبه و اطلاعات کامل جمع آوری که دانش آموزان از لحاظ وزن در چه وضعیتی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا از ظرفیت شاد استفاده کرده ایم گفت: برای کنترل وزن دانش آموزان از طریق شبکه شاد و مرکز بهداشت و درمان با خانواده ها تماس گرفته و وزن دانش آموزان سنجیده شد.

قاسم پور خاطر نشان کرد: چهارمحال و بختیاری به لحاظ تعداد دانش آموزانی که دارای وزن نرمال هستند به عنوان استان برتر شناخته شده است.

 وی با بیان اینکه این استان به لحاظ تعداد دانش آموزانی که دارای وزن نرمال هستند با حدود 72 درصد به عنوان استان اول شناخته شده است تصریح کرد: 6 درصد دانش آموزان ما کم وزن و لاغر و 22 درصد هم دارای اضافه وزن هستند.

قاسم پور با اذعان بر اینکه در سال جاری نیز تمام قد و وزن دانش آموزان گرفته شده است بیان داشت: دانش آموزانی که درگیر چاقی هستند برای مشاور و رژیم به مراکز درمانی ذی صلاح معرفی می شوند.

وی با تاکید بر اینکه برای اینکه در پروژه کوچ به تمام اهداف مورد نظر خود برسیم از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم عنوان کرد: از همه ظرفیت های بهداشت برای افزایش سواد تغذیه سالم دانش آموزان کمک می گیریم .

به گزارش جهانبین نیوز ؛ در استان چهارمحال و بختیاری از 15 شهریور ماه در همان دو هفته اول که دانش آموزان حضور فیزیکی داشته اند قد و وزن آن ها محاسبه شد و به همین خاطر  این استان به عنوان استان برتر در اجرایی کردن پروزه کوچ معرفی  شده است.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۴:۲۰:۱۸

17 May 2021