۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۴۷۵۶۱
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد

تخصیص 500 میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت بحران در کشور

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۱۰ و ۱۲ برای مدیریت بحران در کشور در نظر گرفته شده است.
تخصیص 500 میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت بحران در کشور
به گزارش جهانبین نیوز؛ اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در حاشیه بازدید از پایگاه امداد هوایی شهرکرد اظهار کرد: امسال ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۱۰ و ۱۲ برای مدیریت بحران در کشور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد شد 1000 میلیارد تومان نیز جهت خرید تجهیزات موردنیاز امدادرسانی و تکمیل پایگاه‌های امداد هوایی در کشور اختصاص یابد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: احداث پایگاه امداد هوایی شهرکرد کار بسیار ارزشمندی بود که امید است با تزریق اعتبار این پایگاه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

نجار در بخش دیگری از سخنان خود به سطح‌بندی حادثه در قوانین کشور به سه دسته شهرستانی، استانی و کشوری اشاره و عنوان کرد: در شهرستان‌ها مدیریت بر عهده فرمانداران است و اگر مدیریت حادثه از توان فرماندار خارج بود وارد فاز استانی شده و بر عهده استاندار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در سطح سوم اگر مدیریت حادثه از توان استاندار خارج شود به عهده وزیر کشور قرار می‌گیرد، نباید برخی حوادث کوچک به یک حادثه ملی تبدیل شوند، برای مثال از این دست واقعه سی سخت و آتش‌سوزی پلاسکو است که حوادثی در سطح شهرستانی بودند و مدیریت آن‌ها بر عهده فرماندار و نهایتاً استاندار است.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۱۳:۲۴

17 May 2021