۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۴۷۵۵۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبر داد

آغاز واکسیناسیون گروه سنی 75 سال به بالا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از آغاز واکسیناسیون گروه‌های سنی 75 تا 80 سال در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
آغاز واکسیناسیون گروه سنی 75 سال به بالا در چهارمحال و بختیاری
مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بیش از 60 درصد ابتلا به بیماری کرونا در جمع‌ها، دورهمی‌ها و تجمعات همکاران در ادارات صورت می‌گیرد.

وی افزود: متأسفانه در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نتوانستیم به توفیقات زیادی دست پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: خطر سرایت بیماری در تجمعات بالا است لذا مردم سعی کنند از حضور در این‌گونه دورهمی‌ها بپرهیزند.

شیرانی عنوان کرد: مسئله دیگری که این روزها با آن مواجه هستیم عدم رعایت شرایط ایزولاسیون و قرنطینه خانگی از سوی مبتلایان به کرونا است که باعث شده آمار ابتلای اطرافیان بیمار رشد جهشی داشته باشد.

وی از آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال با فراخوان از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ در چهارمحال و بختیاری خبر داد و خاطرنشان کرد: تا امروز ۲۵ هزار دوز واکسن برای گروه‌های هدف تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان کرد: در فاز دوم واکسیناسیون کرونا قرار است افراد گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال که از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ فراخوان می‌شوند واکسینه شوند.

شیرانی تأکید کرد: هیچ نیازی به مراجعه حضوری به پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی جهت تزریق واکسن وجود ندارد و مراقبین سلامت با اعلام تاریخ، زمان دقیق و مکان، با توجه به واکسن موجود، از این گروه سنی برای تزریق واکسن دعوت به عمل می‌آورند.

وی بیان کرد: هم‌زمان با فاز دوم واکسیناسیون کرونا در چهارمحال و بختیاری یک هزار نفر از معلولان حاضر در مراکز نگهداری واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و ورود واکسن‌های جدید به چهارمحال و بختیاری سایر فراخوان تزریق واکسن برای دیگر گروه‌های هدف نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۱۳:۱۶

16 May 2021