۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۴۷۵۴۷
مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

برخورد قاطع و قانونی در انتظار متخلفان شکار خرس قهوه‌ای در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال کشف لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای در شهرستان لردگان، تحقیقات برای شناسایی آغاز شده و با متخلفان این شکار بی‌رحمانه، برخورد قانونی و قاطع خواهد شد.
برخورد قاطع و قانونی در انتظار متخلفان شکار خرس قهوه‌ای در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ شهرام احمدی مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری  اظهار کرد: درپی دریافت گزارشی مبنی‌بر شکار یک قلاده خرس قهوه‌ای در مناطق آزاد، حوالی روستای ده کهنه از توابع بخش فلارد شهرستان لردگان، بلافاصله کارشناسان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان به منطقه اعزام شدند. 

وی تصریح کرد: پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد یک قلاده خرس قهوه‌ای ماده مورد هدف گلوله قرار گرفته است. 

احمدی افزود: تحقیقات جهت شناسایی عامل یا عاملین شکار این حیوان توسط یگان حفاظت محیط زیست استان آغاز شده است و ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های مرتبط متخلفان در کمترین زمان شناسایی، دستگیر و برای برخورد به دست قانون سپرده خواهند شد. 

وی با بیان اينکه براساس گزارش کارشناسان، اهداف سودجویانه در این تخلف دور از ذهن نیست خاطرنشان کرد: برخی افراد ناآگاه، برپایه خرافات اجزای بدن خرس را دارای خواص درمانی می‌پندارند و این موضوع باعث شده سودجویان دست به چنین اقداماتی بزنند و اجزای بدن گونه‌های با ارزشی همچون خرس قهوه‌ای را با مبالغ گزاف به فروش برسانند. 

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: حفاظت محیط زیست در برخورد با این‌گونه اقدامات بی‌رحمانه با جدیت برخورد می‌کند.

وی افزایش دانش و آگاهی عمومی نسبت به اهمیت و ارزش گونه‌های جانوری را کلید کاهش تعارض با حیات وحش عنوان کرد و اذعان داشت: وجود خرافات در مورد حیوانات و حیات وحش موجب نگراني فعالان محيط‌ زيست و حاميان حقوق حيوانات شده است، و انگیزه مادی برای قاچاقچیان و متخلفان شکار و صید ایجاد كرده است. 

احمدی در ادامه گفت: سال گذشته حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با همکاری دانشگاه شهرکرد و زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست کشور مطالعات پراکنش خرس قهوه‌ای در استان و بررسی میزان تعارض مردم با این گونه، همچنین مطالعه علت تعارض و انجام اقدامات  آموزشی و اجرایی لازم برای پیشگیری از افزایش تعارض این گونه با ارزش، با جوامع محلی اطراف زیستگاه‌های آن را انجام داده که هفته گذشته نتایج این تحقیقات به تایید سازمان حفاظت محیط زیست کشور رسید.

وی با اشاره به وبیناری که روزهای اخیر درسطح ملی با هدف افزایش آگاهی مردم نسبت به نقش و اهمیت خرس قهوه‌ای در اکوسیستم و راهکارهای کاهش تعارض با این گونه برگزار شد، بیان کرد: این وبینار توسط حفاظت محیط زیست استان با همکاری متخصصان و صاحب‌نظران دانشگاهی برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تاکید کرد که در کنار تشدید اقدامات حفاظتی  برای جلوگیری از آسیب به تنوع زیستی استان، برنامه‌های آموزشی و پژوهشی نیز برای  ارتقاء آگاهی مردم محلی و حفاظت پایدار از انفال الهی انجام می‌شود.

تلاش بر این است، آموزش‌های محیط زیست که با کمک سمن‌ها، دانشگاهیان، طبیعت دوستان و... انجام‌ می‌شود، از طریق بالا بردن آگاهی‌های مردم نسبت به ارزش حیات وحش، خرافات راجع‌به آنان را حذف کند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۰۵:۵۹

16 May 2021