۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۴۷۵۳۶
حقوق‌دان و استاد دانشگاه:

مردم در انتخابات شوراها انتظارات خود را مشخص کنند/ در یک شهر نباید خدمات شهری متمرکز در یک نقطه شود

پورارشد گفت: در انتخابات شوراها باید مردم انتظارات خود را از شوراها باتوجه به وظایفی که قانون برای آن‌ها درنظر گرفته مشخص کنند.
مردم در انتخابات شوراها انتظارات خود را مشخص کنند/ در یک شهر نباید خدمات شهری متمرکز در یک نقطه شود
نادر پورارشد حقوق‌دان و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: ما باید نسبت به هر مقوله‌ای شناخت دقیق داشته باشیم، بحث انتخابات هم از آن دسته مباحثی است که زندگی دنیوی و اخروی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه ما در ارتباط با جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم و نعماتی که از آن در این جامعه بهره می‌بریم، تکالیفی برعهده داریم، افزود: باید توازنی بین حقوق و نعماتی که از آن برخوردار هستیم و تکالیفی که برعهده داریم برقرار شود.

پورارشد خاطرنشان کرد: در انتخابات شوراها باید مردم انتظارات خود را از شوراها باتوجه به وظایفی که قانون برای آن‌ها درنظر گرفته مشخص کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ۳۰ تا ۳۴ وظیفه برای شوراهای اسلامی درنظر گرفته شده است گفت: در یک شهر نباید خدمات شهری متمرکز بر یک نقطه شود و عناوین شمال و جنوب شهر نباید به‌وجود آید.

وی گفت: وظیفه نظارت هم در قانون برای شوراها تعیین شده است و نظارت بر تصویب بودجه شهرداری با شورای شهر است.

پورارشد خاطرنشان کرد: وظایفی که قانون برای شوراها درنظر گرفته با تعابیر کلی آمده و ساز و کار ریز آن عنوان نشده است، برای انجام گرفتن هرچه بهتر وظایف، شوراها باید ساختار و چینش را متناسب با شرح وظایفی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است صورت داده و درک بیشتری از این وظایف پیدا کنند.
 
انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۵۸:۱۷

15 May 2021