۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۴۷۵۳۴
کارشناس مسائل سیاسی؛

انتخابات؛ رخدادی که سرنوشت چهار سال آینده را رقم می زند / مردم با رای خود تغییر دهنده شرایط موجود باشند

مجتبی صالحی فر کارشناس سیاسی گفت: ترغیب مردم دیدن شرایط حال آنهاست، اگر میخواهیم شرایط کنونی تغییر کند خود مردم باید حضور پیدا کنند و شرایط را تغییر دهند.
انتخابات؛ رخدادی که سرنوشت چهار سال آینده را رقم می زند / مردم با رای خود تغییر دهنده شرایط موجود باشند
مجتبی صالحی فر کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ بیان کرد:انتخابات به عنوان یک وظیفه و یک تکلیف قانونی برای هر شهروند در جمهوری اسلامی تعریف شده است.

وی با توجه به نظام جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی افزود: زمانی که  نظام را در قالب شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی قبول کرده ایم باید به این نتیجه برسیم که وقتی اسم جمهوریت و معادل فارسی آن مردم سالاری دینی به میان می آید همه وظیفه دارند طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در انتخابات شرکت کنند.

وی گفت:شرکت در انتخابات حق است؛ به این معنا که به مردم اجازه داده شده تا پای صندوق های رای بیایند و شخصی را برای 4 سال به عنوان مدیر و زمام دار امور اجرائی کشور انتخاب کنند.

صالحی فر با اشاره به آیه 11 سوره رعد اظهار کرد:اگر ما از شرایط فعلی کشور ناراضی هستیم که نزدیک 90 درصد قدرت و اداره کشور با قوه مجریه یعنی ریاست جمهور ،معاون اول ، هیات وزیران و مجموعه هایی که در اختیار آن ها قرار دارد است بایستی در انتخابات شرکت کنیم.

وی با اشاره به شکست رکورد 60 سال اخیر در تورم و رشد صفر درصدی هشت ساله در اقتصاد ،رشد 650 درصدی قیمت مسکن و سعود هفتاد درصدی قیمت دلار توسط دولت کنونی عنوان کرد: ترغیب مردم دیدن شرایط حال آنهاست اگر میخواهیم شرایط کنونی تغییر کند خود مردم باید حضور پیدا کنند و شرایط را تغییر دهند.

کارشناس مسائل سیاسی درباره شاخصه های انتخاب اصلح بیان کرد: در انتخاب اصلح باید به اندازه ای وقت بگذاریم و ببینیم که سرنوشت جمع و جامعه ملاک باشد و نه برای یک فرد ، حتی نه برای شرایط امروز بلکه برای آیندگان و در راستای تاثیرگزاری جمهوری اسلامی بر سراسر دنیا و کشورهای مسلمان و آزادی خواه باشد.

وی افزود: همچنین باید نگاه به گذشته و حال فرد کنیم و ببینیم فرد چه مسئولیت هایی داشته و دارد و با کدام جریان سیاسی در انتخابات شرکت می کند، جریان سیاسی که نگاه آن به غرب است و حل مشکلات را در مذاکره با غرب می داند یا همانند کسانی که در دفاع مقدس و با تفکر انقلابی توانستند جنگ را اداره کنند!؟

صالحی فر با بیان اینکه امامین انقلاب شرایطی را برای فرد اصلح مشخص کرده اند اظهار کرد: بعضی ها شعارهای آزادی و مشارکت مدنی میدهند اما باید در انتخاب اصلح دید چه کسی شعار در راستای حل مشکلات اقتصادی و سفره مردم می دهد ، باید دید چه کسی در عمل و نه فقط در شعار به میانه میدان می آید.

وی با توجه به اینکه امروز اگر بخواهند فردی را در جمهوری اسلامی مثال بزنند از شهید حاج قاسم سلیمانی نام می برند اظهار کرد: وقتی که صحبت از الگو می شود، از پیامبر اکرم ،ائمه طاهرین و افراد بزرگ صدر اسلام صحبت در میان است.ما شهدای هشت سال دفاع مقدس را ندیده ایم اما با شهدای مدافع حرم و حاج قاسم سلیمانی در ارتباط بودیم پس فردی را که به مکتب حاج قاسم سلیمانی است انتخاب می کنیم.

وی در برابر جریان غرب گرایی که برای انتخابات مردم را تشویق می کند تا پای صندوق های رای نروند عنوان کرد: حضرت امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود می فرمایند هرکجا دیدید دشمن از شما خشنود شده است و از شما تعریف می کند بدانید که راه را اشتباه رفته اید و هرجایی دیدید دشمن دارد از شما بدگویی می کند و ناراحت است  بدانید شما راه درست را رفته اید.

صالحی فر در پایان با توصیه به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بیان کرد:مشارکت عمومی مردم ما به تعداد سالهای انقلاب در انتخابات، از دنیا که حدود 40 الی 50 درصد می باشد تا کنون بیشتر بوده است یعنی مردم ما در مقایسه با دیگر ملل ها مشارکت 70 ال 80 درصدی در انتخابات داشته اند ، پس برای اینکه پوزه دشمنان را بخاک بمالیم و کشور را از شرایط فعلی نجات دهیم با قدرت در این تکلیف دینی یا همان انتخابات شرکت میکنیم.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۵۹:۳۹

15 May 2021