۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۴۷۵۲۲
روانشناس و مشاور خانواده:

نگذاریم نوجوانان و جوانان غرق در خیالات شوند/ والدین در برخورد با آرزوهای فرزندان عاقلانه رفتار کنند

فریدونی با بیان اینکه همانگونه که آب مایه حیات است اما اگر در آن غرق شویم نابودی ما را به همراه دارد گفت: پس غرق شدن در هر چیزی ازجمله خیالات خطرناک است.
نگذاریم نوجوانان و جوانان غرق در خیالات شوند/ والدین در برخورد با آرزوهای فرزندان عاقلانه رفتار کنند
یزدان فریدونی روانشناس و مشاور خانواده در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از جوانان در خیالات خود سیر می‌کنند اظهار کرد: خیالات و رفتن به عالم خیال تا جایی که جوان غرق نشود خوب است.

وی با بیان اینکه همانگونه که آب مایه حیات است اما اگر در آن غرق شویم نابودی ما را به همراه دارد تاکید کرد: پس غرق شدن در هر چیزی ازجمله خیالات خطرناک است.

فریدونی ادامه داد: خیال خصیصه‌ای است که برای نوجوانان و جوانان وجود دارد و روزانه حتی در یک ساعت تا ۴ هزار فکر و خیال به ذهن یک نوجوان می‌رسد.

این روانشناس اضافه کرد: تا زمانی که خیالات براساس واقعیات زندگی، امکانات، استعدادهای فرد باشد، به هدف تبدیل شود، برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کرده و از اهل فن کمک بگیرد بسیار خوب است.

وی با تاکید بر اینکه خیال زمانی که با واقعیات و شرایط واقعی سازگار نباشد می‌تواند خطرناک باشد درغیراینصورت سرچشمه بسیاری از اختراعات از همین خیالات است، یادآور شد: زمانی که بچه‌ها خیالات خود را با پدر و مادر در میان می‌گذارند والدین حتی اگر مخالف ۱۰۰ درصد باشند نباید فرزند را سرکوب کنند.

فریدونی ادامه داد: سرکوب چندباره یا مستقیم خیالات فرزندان سبب دوری فرزند از پدر و مادر می‌شود و در آینده دیگر خیالات و آرزوهای خود را با آنان در میان نخواهد گذاشت و همین موضوع سبب می‌شود که فرزند از افراد نادرست کمک گرفته و به بی‌راهه کشیده شود.

 این مشاور خانواده همراهی با فرزندان در مرحله اول را لازم و ضروری دانست و عنوان داشت: والدین در مراحل بعدی می‌توانند خیالات فرزندان را سیقل داده و به هدف تبدیل کرده یا آرام آرام با واقعیات مواجهش کنیم که شوکه نشده و ذوقش از بین نرود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۵۹:۰۶

15 May 2021