۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۷۵۰۶
در شهرآورد باید شجاعانه و تماشاگرپسند بازی کرد؛

بیاتی‌نیا: استقلال در فاز تهاجمی با بی‌نظمی مواجه شده/ پرسپولیس مهره‌های هجومی خوبی دارد

ملی‌پوش پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت: در شهرآورد باید شجاعانه بازی کرد و از چیزی نترسید تا بازی جذاب و تماشاگرپسند از آب دربیاید.
بیاتی‌نیا: استقلال در فاز تهاجمی با بی‌نظمی مواجه شده/ پرسپولیس مهره‌های هجومی خوبی دارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ محسن بیاتی‌نیا، پیشکسوت و مربی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون شرایط شهرآورد ۹۵ تهران اظهار داشت: دربی همیشه یک مقولۀ جدا بوده و ارتباطی به جایگاه جدولی دو تیم استقلال و پرسپولیس ندارد. این بازی از لحاظ روحی و روانی از جایگاه خاصی برخوردار است و نتیجۀ آن می‌تواند تا انتهای فصل برای هر یک از دو تیم تأثیرگذار باشد.

او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: فکر می‌کنم باتوجه به نمایش سرخابی‌ها در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، هر دو تیم در شرایط فنی و تاکتیکی آرمانی به‌سر می‌برند. البته که نتیجۀ تقابل‌های اخیرشان مقابل سپاهان و ذوب‌آهن ممکن است به‌دلیل فشردگی شدید بازی‌ها و البته خستگی ناشی از حضور در هندوستان و عربستان بوده باشد.
 

 
بیاتی‌نیا درباره علت شکست خانگی استقلال دربرابر ذوب‌آهن و تساوی پرحاشیۀ پرسپولیس مقابل سپاهان درآستانۀ دربی ۹۵ و تأثیر این نتایج بر دیدار جمعه عنوان کرد: واقعاً اتمسر روانی دربی متفاوت است و این موضوع نمی‌تواند تأثیر چندانی روی نمایش سرخابی‌ها در دربی بگذارد اما قطعاً بی‌تأثیر هم نیست. فشارها کمی با این نتایج روی بازیکنان و کادرهای فنی بالا رفته اما نباید این تساوی و شکست را به‌حساب دربی گذاشت.
 
مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران درمورد بررسی‌اش از نقاط ضعف و قوت سرخ‌پوشان برای حضور در شهرآورد بیان داشت: پرسپولیسی‌ها در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نشان دادند که قوای هجومی خود را بازیافته‌اند و از مهره‌های خوبی در فاز حمله برخوردارند اما باید به شرایط دفاعی این تیم هم توجه داشت. سیدجلال حسینی با نزدیک به ۴۰ سال سن نقش رهبر سرخ‌ها در دفاع را دارد و این موضوع زنگ خطری‌ست برای مربیان.
 
بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال هم‌چنین درخصوص شناسایی فراز و فرودهای ترکیب آبی‌ها در آستانه دربی ۹۵ خاطرنشان کرد: در آخرین بازی تیم استقلال مقابل تیم ذوب‌آهن، مشخص شد که خط حمله و هافبک آبی‌ها با نوعی بی‌نظمی دست‌وپنجه نرم می‌کند. ممکن است این موضوع ناشی از خستگی بچه‌ها و یا آنالیز تیم رقیب از نحوۀ بازی آبی‌پوشان باشد.
 

 
وی هم‌چنین افزود: بالاخره وقتی استقلال و پرسپولیس هر ۳ روز یک‌بار در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده‌اند، تیم‌های رقیب هم چندین بار نمایش آن‌ها را دیده‌اند و راه‌ها را به تاکتیک‌های دو سرمربی می‌بندند. دو سرمربی باید ضمن تغییر سیستم خود برای این‌گونه بازی‌ها، می‌توانند تاکتیک‌های یک‌دیگر را هم خنثی کرده باشند.
 
درنهایت گفت: امیدوارم یک دربی زیبا و پرگل را مشاهده کنیم، چراکه در شهرآوردهای اخیر بازی‌های باکیفیتی را دیده‌ایم و فکر می‌کنم این روند می‌تواند ادامه پیدا کند. در شهرآورد باید شجاعانه بازی کرد و از چیزی نترسید تا بازی جذاب و تماشاگرپسند از آب دربیاید.
 
انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۳۱:۳۹

12 May 2021