۰
plusresetminus
بعضی از روستاهای چهارمحال و بختیاری با معظل قطعی اینترنت مواجه هستند که از این معضل و مشکل رنج می برند.
روستائیان چهارمحال و بختیاری با معضل قطعی اینترنت مواجه هستند/حرکت لاک پشتی اینترنت در این مناطق
به گزارش جهانبین نیوز؛ استان چهارمحال و بختیاری از جمله استان های کوهستانی زاگرس است که به واسطه موقعیت جغرافیایی و کوهستانی بودنش ارائه برخی خدمات را در روستاها و مناطق عشایری نشین با سختی های زیادی همراه کرده است.

پوشش شبکه های ارتباطی و تلفن همراه و اینترنت در بسیاری از روستاها سخت و دشوار است به طوری که برخی روستاها هنوز دسترسی کاملی به شبکه های تلفن همراه ندارند و دایما از این معضل و مشکل رنج می برند.

با شیوع بیماری منحوس کرونا و ضرورت استفاده بیش از پیش اینترنت در روستاها این موضوع و نیاز روز دانش آموزان نیز چندین برابر شده است ولی متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت های لازم در روستاها عملا این مطالبه مهم مردمی زمین مانده است.

مطمئناً توسعه و تجهیز کردن دکل‌های مخابراتی در روستاها می‌تواند تا حدودی از مشکلات این روستاها بکاهد.
دانش آموزان در روستاهای شهرستان کوهرنگ و اردل  در استان چهارمحال و بختیاری از قطعی اینترنت مدام گلایمند هستند و از مسئولین خواهان رفع این مشکل می باشند.

ما از نعمت اینترنت بی بهره مانده ایم

یکی از دانش آموزان کوهرنگی در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: از زمانی که کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شود، به خاطر قطعی اینترنت ، از خیلی درس هایم عقب مانده ام.

بدری فر ادامه می دهد: در حال حاضر همه افراد کار و تحصیل خود را از طریق فضای مجازی پیش می برند اما ما از این نعمت بی بهره مانده ایم.

او می گوید: کلاس ها به صورت حضوری هم برگزار می شود اما به خاطر کرونا خانواده ام اجازه نمی دهند که به مدرسه بروم.

بدری فر بیان می کند: درخواست ما از مسئولین این است که هرچه زودتر مشکل قطعی اینترنت را برای ما حل کنند تا ما هم بتوانیم از بستر فضای مجازی استفاده کنیم.



رنج دانش آموزان و دانشجويان دهستان شليل از نبود اينترنت

محمدي دهيار شهرک محمديه بخش ميانکوه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: دهستان شليل داراي ده روستا و جمعيتي معادل 10 هزار نفر است.

وي ادامه داد: دانش‌آموزان دهستان شليل ۸۰۰ نفر هستند که با شيوع بيماري کرونا مجبور به استفاده از اينترنت براي ادامه تحصيل شدند.

دهيار شهرک محمديه بخش ميانکوه خاطرنشان کرد: متأسفانه دانش‌آموزان اين دهستان از نبود اينترنت و خدمات اينترنتي رنج مي‌برند، لذا از مسؤولان تقاضا داريم نسبت به رفع اين مشکل اقدام کنند.

محمدي اضافه کرد: دهستان شليل بالغ‌بر ۵۰ دانشجو در رشته‌هاي مختلف دانشگاهي دارد که با توجه به وضعيت نامطلوب اينترنت و آموزش مجازي دانشگاه‌ها مجبور به مهاجرت و اجاره منازل در شهرها شده‌اند .

وي بيان کرد: در دنياي امروز و با توجه به شرايطي که به‌واسطه شيوع بيماري کرونا با آن مواجه هستيم اينترنت به يکي از نيازهاي اوليه زندگي تبديل شده است.


تمام زیر ساخت های لازم برای ارتقاء تکنولوژی اینترنت  از نسل دوم به نسل چهارم محیا شد

مرتضی بلالی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در  گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: دوران کرونا برای همه هم تهدید  و هم فرصت بود،  تهدید به این خاطر که یک سری مشکلات را به وجود آورد اما فرصتی بود که امروزه آموزش و پرورش ما با این تعداد بسیارزیاد دانش آموز، بتواند در بستر فضای مجازی طوری عمل کند که وزارت آموزش و پرورش این فضا را بستر مناسبی برای تعلیم و تربیت عنوان کند.

وی با بیان اینکه روستاهای شهرستان کوهرنگ به خاطر نبود اینترنت در بحث فضای مجازی با مشکلات عدیده ای روبه رو شده اند تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که زیر ساخت های لازم را در شهرستان کوهرنگ ایجاد کنیم.

اجرای بستر فیبر نوری در شهرستان کوهرنگ ضرورت دارد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اجرای بستر فیبر نوری در این شهرستان ضرورت دارد اظهار کرد: شهرستان کوهرنگ 23 درصد سطح استان چهارمحال و بختیاری را اشغال کرده و در یک شرایط کوهستانی قرار دارد که از سه مسیر پیشنهاد اجرای فیبر نوری را داده و در حال اجرا است.
 
وی افزود: در شهرستان کوهرنگ سه مسیر برای اجرای فیبر نوری پیشنهاد شده است که این  مسیر شهرکرد- فارسان- بابا حیدر و کوهرنگ، مسیر بعدی دشتک اردل و بهمن آباد به سمت شهرستان کوهرنگ و به ویژه در بخش بازفت،مسیر دیگر شاه منصوری به سمت کوهرنگ است.



100 فیبر نوری به منظور تامین پهنای باند در شهرستان کوهرنگ اجرا شده است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه ما امروز 100 فیبر نوری به منظور تامین پهنای باند اجرا کرده ایم گفت: طبق صحبت های اهالی این منطقه به خاطر پایین بودن سرعت اینترنت همه سایت ها بالا نمی آید.

وی با بیان اینکه تعداد 20 مدرسه به وسیله اینترنت همراه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده  است گفت:29 مدرسه دیگر در بخش بازفت می توانند از اینترنت ثابت به صورت رایگان و به مدت دو سال سرویس دهی رایگان داشته باشد.

بلالی با بیان اینکه تمام زیر ساخت های لازم برای ارتقاء تکنولوژی اینترنت و تلفن همراه از نسل دوم به نسل چهارم محیا شده است عنوان کرد: با اجرای فیبر نوری و تامین تجهیزات می توانیم این 17 روستا را از نسل دوم اینترنت و تلفن همراه به نسل  چهارم ارتقاء دهیم.

وی خاطر نشان کرد: ۵۰ روستا در شهرستان کوهرنگ با تغییر شبکه اینترنت به صورت رومینگ رایگان از اینترنت رومینگ بهره‌مند می شوند.

بلالی در پایان با بیان اینکه اگر ویروس منحوس کرونا رفع شود ما بازهم  در کنار آموزش حضوری از بستر آموزش مجازی نیز استفاده میکنیم اظهار کرد: با فراهم کردن زیر ساخت مناسب در امر آموزش مجازی، قدم بزرگی را در این راستا برداشته ایم.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ روستا‌ها یکی از مناطقی هستند که به دلیل دوربودن از مناطق شهری ارتباط یافتنشان به اینترنت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است با توجه به اینکه ساکنان روستا نیز مانند شهرنشینان نیازمند انجام برخی کار‌های خود به وسیله اینترنت بوده و وظیفه دولت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای سهولت دسترسی روستائیان به اینترنت است و آبادانی روستا‌ها از جنبه‌ها و ابعاد مختلف همواره مورد توجه مسئولان کشور در برهه‌های مختلف تاریخی وجود داشته است باید توسعه شبکه‌های ارتباطی روستا‌ها نیز در دستورکار نهاد‌های مربوطه  قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۰۶:۱۲

15 May 2021