۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۴۷۴۶۹

زکات فطریه در اسرع وقت به دست نیازمندان برسد

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: زکات فطریه باید در اسرع وقت و کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان برسد.
زکات فطریه در اسرع وقت به دست نیازمندان برسد
به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدعلی نکونام در جلسه هماهنگی جمع‌آوری زکات فطریه در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: زکات فطریه واجب، شرایط خاص خودش را دارد و متفاوت از سایر زکات‌ها است که باید در این خصوص حساس و دغدغه‌مند باشیم.

وی بابیان اینکه یکی از مختصات زکات فطریه به موقع ادا کردن این واجب الهی است افزود: انسان بدون عذر نمی‌تواند زکات فطریه را نزد خود نگه دارد، مگر اینکه برای نیازمند خاصی نگه داشته باشد، اما در غیر اینصورت باید در اسرع وقت به دست نیازمند برساند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: در صورتیکه نیازمند خاصی را نمی‌شناسیم باید زکات فطریه به وسیله یک وکیل یا نماینده به دست نیازمند برسد. حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: دریافت‌کنندگان زکات فطریه به عنوان وکیل یه نماینده پرداخت‌کننده زکات محسوب می‌شوند که باید حق وکالت و نمایندگی را ادا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در توصیه به نهادهای متولی در امر جمع‌آوری زکات فطریه گفت: باید در این زمینه دستگاه‌های مشخص با مجوز فعالیت کنند و صندوق‌های متحدالشکل با آرم بزرگ و برجسته همان نهاد تهیه و استقرار یابد.

وی ادامه داد: مسئله زکات فطریه سادات و غیر سادات هم مهم است. باید صندوق ویژه سادات نیز در هر پایگاه استقرار یابد تا فطریه سادات در صندوق‌های ویژه ریخته شود.  

انتهای پیام /1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۲۳:۵۴

9 May 2021