۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۴۷۴۶۱
اقدام شستا چند برابر تحریم‌ هاست؛

رفیعی: پول خرید ساختمان باشگاه پرسپولیس را فدراسیون فوتبال پرداخت کرده/ دادگاه ویلموتس ۴ تیرماه برگزار می‌شود

مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: سند ساختمان پرسپولیس به نام فدراسیون بوده و وجهش را فدراسیون آن زمان پرداخت کرده است.
رفیعی: پول خرید ساختمان باشگاه پرسپولیس را فدراسیون فوتبال پرداخت کرده/ دادگاه ویلموتس ۴ تیرماه برگزار می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا رفیعی، مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال درباره توقیف ساختمان فدراسیون و ساختمان باشگاه پرسپولیس از سوی شستا اظهار داشت: سال ۹۸ وقتی که فدراسیون فوتبال به دلیل همین تحریم ها همچنان نمی تواند از منابع ارزی خود در فیفا و AFC بهره ببرد، برای پرداخت حقوق سرمربی و دستیاران او از دولت محترم کمک خواست که بتوانند پول را به خارج از کشور منتقل کنند. آن زمان در راهکاری که پس از مذاکره وزیر ورزش با وزیر کار و رئیس کل بانک مرکزی و معاون اول رئیس جمهور اتخاذ شد، مقرر شد صادرکنندگان طبق مقررات ارزی، ارز را به بانک مرکزی بدهند.
 
رفیعی افزود: شرکت پتروشیمی فناوران که وابسته به شستا است با رفع تعهد ارزی به مبلغ ۲ میلیون یورو اقدام به پرداخت پول به فدراسیون کرد. ما هم با استناد به همین مبلغ، ۲۹ میلیارد تومان به این شرکت پرداخت کردیم. آن زمان دو اتفاق افتاد. نخست اینکه بعد از تأمین ارز در دفاتر مالی فدراسیون و شرکت پتروشیمی نوشته شد جمع بدهی فدراسیون ۲۵ میلیارد تومان است. دوم اینکه مدیرعامل شستا هم در تلویزیون مصاحبه کرد و گفت مبلغ را دریافت و تسویه حساب کردیم.
 
مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه مراجع نظارتی گفته‌ اند بازپرداخت این پول باید به قیمت روز باشد، تصریح کرد: مبلغ ۲ میلیون یورو بر اساس مدارک و مستندات برای پرداخت دیون از تعهدات ارزی شرکت کسر شد ولی بعداً گفتند باید این مبلغ را به نرخ روز یورو بگیرید. نه فدراسیون فوتبال در خرید و فروش یورو بوده نه شرکت فناوری. این تصمیم با امضای معاون اول رئیس جمهور و چند وزیر بوده است. اگر قرار بود یورو پس بدهیم، دیگر ۲ میلیون یورو از این شرکت قرض نمی‌گرفتیم. الان هم ۲ میلیون یورو از تعهدات ارزی آنها کسر شد و هم بر اساس چیزی که دستشان است همزمان رفتند سراغ مطالباتشان.
 
رفیعی تاکید داشت: فدراسیون فوتبال دفاعیاتش را در دادگاه اعلام کرد که مورد قبول واقع نشد اما این حق برای فدراسیون وجود دارد که از طریق اختیارات رئیس قوه قضائیه اقدام کند. اینکه اموال و دارایی فدراسیون متعلق به چه کسی است مشخص است. این اقدام شستا چند برابر تحریم‌ هاست که بر ما وارد شده است.
 
رفیعی در خصوص اینکه مدیران باشگاه پرسپولیس تاکید کرده‌ اند سند این باشگاه متعلق به فدراسیون نیست، گفت: سند ساختمان پرسپولیس به نام فدراسیون بوده و وجهش را فدراسیون آن زمان پرداخت کرده است. مشاور حقوقی پرسپولیس گفته ما بخش اعظمی از پول ساختمان را داده‌ایم اما بنده اسناد و مدارکی ندیدم. وقتی می‌خواستند ساختمان را ۲۲ سال پیش بخرند من در فدراسیون بودم. الان اطلاعی ندارم. سند پرسپولیس کماکان به نام فدراسیون است که توقیف و نقل و انتقالش هم انجام شده است.
 
مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال در پایان در خصوص پرونده ویلموتس و دستیارش هم گفت: جلسه رسیدگی به شکایت ما از ویلموتس -در دادگاه حکمیت ورزش- قرار است سوم یا چهارم تیرماه به صورت آنلاین برگزار شود. معتقدیم مطالبه این مبلغ درست نیست. درباره دستیار ویلموتس هم مبلغ ۳۷۰ هزار یورو محکوم شده‌ایم که تقاضا کردیم مبانی رأی را بدهند تا بر اساس آن تصمیم درستی بگیریم.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۴۵:۲۹

8 May 2021