۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۴۷۴۵۹
رئیس فدراسیون، سرمربی تیم ملی و ملی پوشان بوکس از استاد باشت باوی گفتند

ادای احترام اهالی بوکس به پدر بوکس ایران؛ به نام پدر

رئیس فدراسیون، سرمربی تیم ملی و ملی پوشان بوکس یاد و خاطره پدر بوکس ایران را زنده کردند.
ادای احترام اهالی بوکس به پدر بوکس ایران؛ به نام پدر
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سومین سالگرد پدر بوکس ایران، حسن باشت باوی توسط ملی پوشان و مسئولان فدراسیون بوکس گرامی داشته شد.

استاد حسن باشت باوی در سال ۱۳۰۶ در شهر آبادان متولد شد. او مشت‌زنی را سال ۱۳۲۳ زیر نظر یک مربی انگلیسی  به نام واگنر آغاز کرد و در سال 1327  قهرمان بوکس کشور شد و پس از آن عناوین متعدد دیگری در مسابقات داخلی و خارجی به دست آورد.

وی در ۱۳۳۷ وارد حرفه مربیگری شد و بین سالهای ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۴ مربی تیم ملی بوکس ایران شد و توانست با این تیم در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران به مقام قهرمانی برسد. باشت باوی ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ در سن ۹۱ سالگی در  گچساران درگذشت.

به همین مناسب اعضای تیم ملی و مسئولین فدراسین بوکس یاد و خاطره استاد باشت باوی را گرامی داشتند.

حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس گفت: افتخار این را داشته ام در حضور ایشان تلمذ کنم و چند صباحی را در کنار این استاد بوکس کشور دانش آموزی کنم و آنچه در مورد مروت و مردانگی و جوانمردی بوده را از ایشان یاد بگیرم که امیدوارم شاگرد خلفی برای این بزرگوار باشم. ثوری در پایان گفت: در راستای گرامی داشت این پیشکسوت بوکس کشور جام «پدر بوکس ایران» به زودی در تقویم فدراسیون گنجانده خواهد شد.

علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس با ادای احترام به استاد باشت باوی گفت: امیدوارم راه استاد حسن باشت باوی ادامه پیدا کند.

سیدشاهین موسوی بوکسور المپیکی ایران بیان کرد: امیدوارم قبل از اینکه پیشکسوتان را از دست بدهیم، تا هستند از آنها استفاده کنیم و قدرشان را بدانیم.

دانیال شه بخش بوکسور المپیکی ایران نیز اظهار داشت: یاد و خاطره مرحوم حسن باشت باوی را گرامی می دارم.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۳۶:۲۲

8 May 2021