۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۴۷۴۵۸
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی:

کاهش قیمت ارز نه به بایدن ربط دارد نه مذاکرات وین/ به دنبال توافق موقت نیستیم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما به دنبال توافق کوتاه مدت نیستیم گفت: به دنبال این نیستیم که تحریم ها برای چند روز کاهش پیدا کند و دوباره مشکلات برگردد.
کاهش قیمت ارز نه به بایدن ربط دارد نه مذاکرات وین/ به دنبال توافق موقت نیستیم
به گزارش جهانبین نیوز؛ «جعفر قادری»، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه تحریم ها لغو شده است گفت: امضا تفاهم نامه 25 ساله ایران با چین باعث شده است که عملا برجام اثر خود را از دست داده و اگر تحریم ها  هم ادامه داشته باشد اثری بر اقتصاد ما نداشته باشد و اگر آمریکا هم به برجام برنگردد برای ما اهمیتی نخواهد داشت.

وی با اشاره به فشار های اقتصادی در طول سال های گذشته به کشور ادامه داد: در طول این سالها فشار تحریم ها اقتصاد کشور را فلج کرد اما با همه دشواری ها توانستیم کشور را اداره کنیم.

قادری با بیان اینکه در شرایط فعلی آمریکا راهی جز لغو تحریم ها ندارد تاکید کرد: آمریکا از هر ابزاری استفاده می کند تا ما را به عقب نشینی وادار کند اما با وجود قرارداد 25 ساله مثل گذشته نمی تواند اراده خود را در مذاکرات به ایران تحمیل کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به اینکه اگر دولت عاقل باشد به جای برجام و آمریکا انرژی خود را برای همکاری با روسیه، چین و کشورهای منطقه سرمایه گذاری می‌کند تاکید کرد: هر زمان غرب تحریم ها را به طور کامل لغو کرد و راستی آزمایی صورت گرفت؛ آنگاه ما به تعهدات خود در برجام برمی گردیم اما تا قبل از آن از ظرفیت‌های داخلی و همکاری با کشورهای منطقه چین و روسیه استفاده خواهیم کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ما به دنبال توافق کوتاه مدت نیستیم تصریح کرد: به دنبال این نیستیم که تحریم ها برای چند روز کاهش پیدا کند و دوباره مشکلات برگردد.

قادری خاطرنشان کرد: کاهش قیمت ارز که رئیس جمهور آن را به خاطر لغو تحریم ها می داند بیشتر اثر روانی در بازار است و هیچ ارتباطی به دولت بایدن در آمریکا و مذاکرات وین ندارد؛ در شرایط فعلی که ایران قرارداد25 ساله را با چین امضا کرده و می توانیم نفتمان را بفروشیم حتی اگر دولت ترامپ هم در آمریکا سر کار بود وضعیت مشابه امروز بود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۳۶:۲۴

8 May 2021