۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۴۷۴۲۹
نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي:

شهرستان لردگان و خانمیرزا نیازمند اعتبارات و امکانات بیشتری است

حسین بامیری در نشست بررسی مشکلات شهرستان های لردگان و خانمیرزا با حضور معاون عمراني وزير کشور گفت: اگر چه اقداماتي در طول سالهاي پس از انقلاب اسلامي در اين منطقه انجام شده اما کافي نيست و بايد اعتبارات، امکانات و تجهيزات بيشتري به اين منطقه اختصاص داده شود.
شهرستان لردگان و خانمیرزا نیازمند اعتبارات و امکانات بیشتری است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ حسين باميري نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي نشست رفع مشکلات عمراني شهرستان‌هاي خانميرزا و لردگان با حضور معاون عمراني وزير کشور و با اشاره به پايين بودن شاخص‌هاي توسعه‌يافتگي اين دو شهرستان نسبت به ديگر مناطق استان و کشور، اظهار داشت: ضريب محروميت در اين دو منطقه به حدي زياد است که برچسب محروميت بعد از چهار دهه از عمر باشکوه انقلاب اسلامي با وجود غني بودن امکانات و مواهب اين منطقه، زيبنده نيست و بايد در خصوص رفع آن اقدامات بيشتري انجام داد.
 
حسين باميري افزود: شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در تمامي سرانه‌هاي عمراني، بهداشتي، درماني، خدماتي، مديريت شهري و روستايي و آموزشي در وضعيت نامناسبي قرار دارند و اين در حالي است که منابع آب و زمين و امکانات خدادادي در اين منطقه بي شمار است.
 
وي تصريح کرد: اگر چه اقداماتي در طول سالهاي پس از انقلاب اسلامي در اين منطقه انجام شده اما کافي نيست و بايد اعتبارات، امکانات و تجهيزات بيشتري به اين منطقه اختصاص داده شود.

معاون عمراني وزير کشور و رييس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور در اين سفر نسبت به افزايش ارتقاي شاخص‌هاي توسعه‌يافتگي دو شهرستان لردگان و خانميرزا ابراز اميدواري کرد و اظهار داشت: ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌يافته از ۳۱ استان کشور انتخاب شده است تا شاخص‌هاي شهري و روستايي آن ارتقا داده شود که از چهارمحال و بختياري دو شهرستان خانميرزا و لردگان انتخاب شده است.

مهدي جمالي‌نژاد در ادامه با اشاره به چالش‌هاي شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور از جمله اين دو شهرستان، کاهش درآمدها را از مهمترين دغدغه‌هاي اين دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: رديف‌هاي اعتباري خوبي در بودجه امسال براي کمک به شهرداري‌ها و دهياري‌ها در نظر گرفته شده که هم به صورت کمک‌هاي بلاعوض و هم به صورت تسهيلات است.

وي ابراز اميد کرد، در کنار مساعدت‌ها، شهرداري‌ها بتوانند با اقدامات خلاقانه و نوآورانه کارنامه قابل قبولي از خود نشان دهند.

در پايان اين نشست، نماينده مردم شريف شهرستان هاي  لردگان و خانميرزا به اتفاق دکتر مهدي جمالي‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير کشور و رئيس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور و معاونت محترم امور عمراني استانداري و جمعي از مديران استاني و شهرستاني از مناطق مختلف شهر ها و وضعيت  محله هاي الحاقي ( حاجي آباد ، شيراني ، خاردان ،جليل آباد) پارک ها و مراکز تفريحي - آسفالت معابر - تاکسيراني - ناوگان برون شهري - جوي و جدول - زيبا سازي شهرها - حاشيه شهر ها - مسيل ها - سنگ فرش پياده رو ها - بافت هاي فرسوده به صورت ميداني بازديد نمودند .

شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در حدود ۱۶۰ کيلومتري شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري واقع شده است.

انتهای پیام/630ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۲۰:۱۴:۵۳

6 May 2021