۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۴۷۴۲۶
فوق تخصص آسم و آلرژی مطرح کرد؛

امکان آغاز بیماری آسم حتی از دوران شیرخوارگی

زمانی فوق تخصص آسم و آلرژی گفت: بیماری آسم را یک بیماری مزمن دانست که می‌تواند از دوران شیرخوارگی آغاز شود، سرفه‌های مکرر شبانه که طولانی شده، خس‌خس سینه، تحریک علائم تنفسی و سینه در مواجهه با دود، گرد و غبار و مواد محرکه بیرونی می‌تواند از علائم آسم باشد.
امکان آغاز بیماری آسم حتی از دوران شیرخوارگی
زمانی فوق تخصص آسم و آلرژی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: حدود یک سال و چند ماه است که کشور درگیر ویروس کرونا است.

وی با بیان اینکه درگیری ریوی در بیماران آسمی عوارض وخیمی برای بیمار به همراه دارد افزود: از آنجایی که آسم هم همچون کرونا ریه را درگیر می‌کند پرداختن به این موضوع اهمیت بالایی دارد و این دغدغه وجود دارد که آیا بیماران کرونایی نسبت به سایر افراد در معرض خطر بیشتری هستند یا خیر.

این فوق تخصص آسم و آلرژی اضافه کرد: افراد دارای بیماری آسم و برخی از افرادی که حساسیت‌های فصلی دارند با شروع فصل بهار باید مراقبت‌های بیشتری داشته باشند و با توجه به شرایط فعلی که شیوع بیماری کرونا را داریم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک از سوی این افراد باید در اولویت باشد.

زمانی تصریح کرد: استفاده از ماسک برای بیماران آسمی به‌هیچ‌وجه مضر نیست و این بیماران به دلیل نوع خاص بیماری خود باید بیش از دیگران مراقب باشند تا مبادا به کرونا مبتلا شوند، شانس ابتلا به کرونا در بیماران آسمی بیشتر از دیگران نیست اما شدت آن ممکن است بیشتر باشد.

وی بیماری آسم را یک بیماری مزمن دانست که می‌تواند از دوران شیرخوارگی آغاز شود ادامه داد: سرفه‌های مکرر شبانه که طولانی شده، خس‌خس سینه، تحریک علائم تنفسی و سینه در مواجهه با دود، گرد و غبار و مواد محرکه بیرونی می‌تواند از علائم آسم باشد، نوار ریه یکی از روش‌های تشخیصی برای آسم است اما انجام آن برای کودکان زیر ۶ سال به دلیل عدم همکاری بچه سخت است و تشخیص بیماری در کودکان دشوار است.

این فوق تخصص آسم و آلرژی یادآور شد: در مورد کودکان با شرح حال گرفتن از خانواده می‌توان تشخیص داد که کودک مبتلا به آسم است یا کرونا، در بزرگ‌سالان هم که خودشان اشراف دارند به بیماری و علائم اسمی مشخص است و خودشان مطلع هستند که در صورت شیوع بیماری‌های ویروسی باید بیشتر مراقب باشند.

زمانی خاطرنشان کرد: علائم شبانه در تشخیص آسم اهمیت بیشتری دارد، اما در این بین نباید از زمینه‌های وراثت هم غافل شد، در کودکان ممکن است بعد از سرماخوردگی سرفه‌ها کمی طولانی شود اما این حتماً نشانه ابتلای کودک به آسم نیست.

وی بیان داشت: آسم در بیماران تب ایجاد نمی‌کند و اما اگر بیمار در کنار آن به بیماری‌های عفونی و ویروسی مبتلا شود دچار تب خواهد شد.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۰۸:۱۵

10 May 2021