۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۷۴۲۳
فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

عامل انسانی هم‌چنان مهم‌ترین عامل حریق در جنگل‌های چهارمحال و بختیاری

فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 95 درصد حریق‌های اتفاق افتاده در اراضی ملی استان به دلیل عوامل انسانی و سهوی بوده است.
عامل انسانی هم‌چنان مهم‌ترین عامل حریق در جنگل‌های چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ علیرضا بیگی فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سال گذشته بیش از 115 هکتار از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری طی 10 فقره آتش‌سوزی طعمه حریق شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 112 نیروی رسمی و شرکتی به‌منظور جلوگیری از آتش‌سوزی در اراضی ملی استان مشغول فعالیت هستند.

بیگی با اشاره به اینکه در سال 98، 15 فقره حریق سبب آتش‌گرفتن بیش از 59 هکتار اراضی ملی استان شد، افزود: بیش از 95 درصد حریق‌های اتفاق افتاده در اراضی ملی استان به دلیل عوامل انسانی و سهوی بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ما در کل استان 71 منطقه بحرانی و 35 منطقه نیمه‌بحرانی از لحاظ آتش‌سوزی داریم.

وی عنوان کرد: تهیه بلوک‌های حفاظتی، تعیین محدوده‌ عمل نیروهای حفاظتی، ایجاد گشت‌ و بازرسی‌های مستمر، بهره‌گیری از نیروهای مردمی و همیاران طبیعت، احداث آتش‌بر، برگزاری مانورهای آمادگی و دوره‌های آموزشی برای بهره‌برداران و مرتع‌داران و تأمین و تکمیل وسایل موردنیاز اطفای حریق در شهرستان‌ها ازجمله اقدامات اداره‌کل در راستای پیشگیری از حریق در استان است.

فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری به علت خشکسالی و کمبود بارش‌ها و نبود رطوبت لازم در طبیعت آتش‌سوزی‌ها زودتر آغاز می‌شود و دیرتر به پایان می‌رسد.

وی افزود: امیدواریم با تأمین اعتبار لازم و متناسب با شرایط جوی امسال، کنترل‌ها و نظارت‌ها مستمر باشد تا حداقل مساحت آتش‌سوزی را داشته باشیم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۲۳:۲۸

6 May 2021