۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۴۷۳۵۸
جهانبین نیوز گزارش می دهد؛

مردم آلیکوه خواستار ارتقاء به بخش هستند/ اعتماد از مردم، اقدام از مسئولین

اهالی روستای آلیکوه از توابع بخش مرکزی شهرستان اردل خواستار ارتقای این منطقه به بخشداری و برخورداری از امکانات بخشداری هستند.
مردم آلیکوه خواستار ارتقاء به بخش هستند/ اعتماد از مردم، اقدام از مسئولین
به گزارش جهانبین نیوز؛ روستای آلیکوه در80کیلومتری شهرکرد میان کوههای سربه فلک کشیده زاگرس بختیاری مردمانی سخت کوش از نسل آفتاب زندگی میکنند .

روستای آلیکوه ازجنوب به رودخانه ای خروشان وامامزاده شاه البرز ازجنوب غربی به زیارتگاه هفت شهیدان ازجنوب شرق به پیرگل اندام از شمال به سرچشمه قیصر روم چشمه مولا وباغ بزرگ تاریخی بردگوری متصل است واین نشان ازتقدس این اب وخاک نزد خداوند متعال است.

مردمانش مسلمان وشیعه دوازده امامی هستند.

 مردم آلیکوه عمدتاٌ از طایفه شهماروند (شاخه اسیوند بختیاری) هستند. خاستگاه اصلی طایفه اسیوند و شهماروند منطقه لالی در شمال خوزستان است که مزار جد بزرگ مردم شهماروند «آکلبی» که در جنگ با افغانها در فتح قلعه قندهار حضور داشت، در این منطقه قرار دارد.

روستاهای زرمکیان، قلعه رشید، قلعه درویش، شکرآباد، دره شور، رستم آباد و کریم آباد و همچنین کل منطقه دیناران در حومه آلیکوه هستند.

مردم این منطقه خواستار ارتقای آلیکوه به بخش هستند.



مردم آلیکوه اجازه نمی دهند حقی از آن ها ضایع شود

فتح الله عزیزی یکی از اهالی آلیکوه در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: منطقه آلیکوه دارای 12 هزار جمعیت می باشد که از چندین سال پیش مردمان این منطقه خواستار تبدیل شدن آلیکوه به بخش هستند.

وی با اشاره به اینکه این منطقه به لحاظ شرایط اقتصادی و موقعیت اجتماعی  و زمین های کشاورزی که در دل خود جای داده است ظرفیت تبدیل شدن به بخش را دارد بیان داشت:  در کنار منطقه آلیکوه شهر دشتک با جمعیتی حدود 3800 تا 4000 نفر  و در اخرین نقطه شهرستان اردل بوده و حومه ای ندارد اما متاسفانه به خاطر لاوی های سیاسی بخش داری را می خواهند به دشتک واگذار کنند.

عزیزی ادامه داد: مردم آلیکوه با مقاومت هایی که کرده اند تا کنون اجازه دادن بخش به شهر دشتک را نداده چراکه دشتک ظرفیت تبدیل شدن به بخش را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم آلیکوه خواستار عدالت هستند گفت: با توجه به ظرفیت های منطقه آلیکوه عدالت آن است که بخش داری را به این منطقه واگذار کنند.

عزیزی بیان داشت: دشتک در آخرین نقطه از شهرستان اردل قرار گرفته و کارگاه های اقتصادی و موقعیت اجتماعی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما اجازه نمی دهند که با لاوی گری های سیاسی بخواهند بخش را به دشتک بدهند گفت: مردم آلیکوه اهل منطق و گفتگو هستند اما اجازه نمی دهند حقی از آن ها ضایع شود.



تبدیل شدن آلیکوه به بخش خواسته چندین ساله این منطقه است

مرادی یکی دیگر از اهالی منطقه آلیکوه در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: آلیکوه در وسط دشتک و رستم آباد قرار گرفته و خود دشتک در آخرین نقطه در  شهرستان اردل قرار گرفته  است .

وی  با اشاره به اینکه آلیکوه به لحاظ وسعت جمعیتی بیشتر از دشتک و رستم آباد است بیان داشت: آلیکوه بیشترین جمعیت حومه اطراف را دارد و بزرگ ترین روستای شهرستان اردل است.

مردادی با اشاره به اینکه این روستا از لحاظ اقتصادی شرایط خوبی دارد عنوان کرد: گلخانه، مرغداری، گاوداری، شیلات در این روستا زیاد است.

وی همچنین از ظرفیت گردشگری روستای آلیکوه خبر داد و گفت:  همه ساله گردشگران زیادی از منطقه آلیکوه دیدن می کنند.

مرادی با تاکید بر اینکه از شش دوره قبل مجلس، مردم این روستا خواستار تبدیل شدن آلیکوه به بخش هستند گفت: متاسفانه دشتک برد سیاسی بیشتری دارد و می خواهند با لاوی دشتک را به بخش تبدیل کنند.



مردم آلیکوه نمی گذارند با لاوی گری های سیاسی بخش را به دشتک بدهند

 کشاورز  کریمی عضو شورای آلیکوه در گفتگو با جهانبین نیوز ؛  گفت: از هشت سال پیش عده ای ذی نفوذ بخش داری را می خواهند به دشتک واگذار کنند در صورتی که این شهر قابلیت تبدیل شدن به بخش را ندارد.
 وی با اشاره به اینکه اگر بخواهند دشتک را به بخش تبدیل کنند عین بی عدالتی است گفت: آلیکوه قابلیت تبدیل شدن به بخش را دارد اما دشتک این قابلیت را ندارد.

کریمی با تاکید بر اینکه مردم آلیکوه زیر بار حرف زور نمی روند گفت:  متاسفانه عده ای با لاوی گری های سیاسی می خوهند بخش را به دشتک بدهند در صورتی که این شهر ظرفیت آن را ندارد.

وی با بیان اینکه تا کنون چندین نامه نگاری صورت گرفته است گفت: متاسفانه با وجود تمامی نامه هایی که از سوی شورا به مسئولین زده شده است اما هیچگونه اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

کریمی با اذعان بر اینکه متاسفانه تا کنون مسئولین هیچ پاسخی به مردم آلیکوه نداده اند یادآور شد: این پیگیری های مردم آلیکوه ادامه خواهد داشت.

آلیکوه همه ظرفیت های لازم برای تبدیل شدن به بخش را دارد

فرزاد کریمی دهیار آلیکوه در گفتگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: از نظر قانون تقسیمات کشوری بخشداری  واحدی است از تقسیمات كشوری كه دارای محدوه جغرافیایی معین بوده و از به هم پیوستن چند دهستان همجوار مشتمل بر چندین مزرعه، مكان، روستا و احیاناً شهر كه در آن عوامل طبیعی و اوضاع اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی واحد همگنی را به وجود می‌آورد به نحوی كه با در نظر گرفتن تناسب، وسعت، جمعیت، ارتباطات و دسترسی و سایر موقعیت‌ها، نیل به اهداف و برنامه‌ریزی‌های دولت در جهت احیاء امكانات طبیعی و استعدادهای اجتماعی و توسعه امور رفاهی و اقتصادی آن تسهیل گردد.

وی با اشاره به اینکه آلیکوه ظرفیت برای تبدیل شدن به بخش را دارد تصریح کرد: متاسفانه مسئولین می خواهند با لاوی گری های سیاسی بخش را به شهر دشتک بدهند که هیچکدام از شرایط تبدیل شدن به بخش را ندارد.

کریمی ادامه داد: در چند سال اخیر با بی عدالتی امکانات زیادی به دشتک داده اند اما مردم آلیکوه اجازه نمی دهند که بخش را نیز بخواهند به دشتک واگذار کنند.

وی با اذعان بر اینکه شهر دشتک از نظر وسعت یک ششم آلیکوه و روستاهای اطراف ان را ندارد  بیان داشت : شهر دشتک آخرین مسیر در شهرستان اردل و هم مرز با شهرستان کوهرنگ است و قابلیت تبدیل شدن به بخش را ندارد.

کریمی با بیان اینکه این مسئله را تا کنون چندین بار به گوش استاندار این استان رسانده ایم اما متاسفانه هیچ اقدامی نکردند گفت: بی توجهی مسئولین موجب شد مردم آلیکوه مقابل استانداری تجمع کنند و خواهان برگزاری عدالت باشند.

وی خاطر نشان کرد: بعد از تجمع مردم مقابل استانداری ، استاندار قبول کرد که با یک نفر از مردم اهالی آلیکوه دیدار کرده و موضوع را به صراحت اعلام کند و استاندار بعد از شنیدن صحبت های نماینده مردم الیکوه دستور پیگیری مسئله را داد و قرار بر این شد که نامه ای به وزارت کشور زده شود و جلو تبدیل شدن دشتک به بخش گرفته شود .

کریمی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم آلیکوه جلو لاوی گری سیاسی را گرفته اند  اذعان داشت: مردم آلیکوه خواستار این هستند که در دولت بعد آلیکوه را تبدیل به بخش کنند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ از نظر قانون تقسیمات کشوری بخشداری  واحدی است از تقسیمات كشوری كه دارای محدوه جغرافیایی معین بوده و از به هم پیوستن چند دهستان همجوار مشتمل بر چندین مزرعه، مكان، روستا و احیاناً شهر كه در آن عوامل طبیعی و اوضاع اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی واحد همگنی را به وجود می‌آورد به نحوی كه با در نظر گرفتن تناسب، وسعت، جمعیت، ارتباطات و دسترسی و سایر موقعیت‌ها، نیل به اهداف و برنامه‌ریزی‌های دولت در جهت احیاء امكانات طبیعی و استعدادهای اجتماعی و توسعه امور رفاهی و اقتصادی آن تسهیل گردد.

آلیکوه یکی از روستاهای شهرستان اردل قابلیت تبدیل شدن به بخش را دارد اما متاسفانه مسئولین تا کنون به خواسته ان ها توجهی نکرده اند و بیشتر به دنبال این هستند که با لاوی گری سیاسی دشتک را که قابلیت تبدیل شدن به بخش هم ندارد تبدیل به بخش کنند اما مردم آلیکوه با اعتراض خود تا کنون جلو این مسئله را گرفته و اجازه این کار را نداده اند.
 
انتهای پیام/1020ج
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۳۲:۴۴

28 Apr 2021