۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۴۷۳۵۷
مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

مردم و طبیعت‌دوستان در فصل زادآوری به حیات وحش نزدیک نشوند

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری از مردم و طبیعت‌دوستان درخواست کرد که در فصل زاد و ولد به حیات وحش نزدیک نشوند.
مردم و طبیعت‌دوستان در فصل زادآوری به حیات وحش نزدیک نشوند
به گزارش جهانبین نیوز؛ شهرام احمدی مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با شروع فصل زادآوری گونه‌های جانوری، به‌منظور پیشگیری از پراکندگی وحوش و نیز جلوگیری از ایجاد استرس در این زمان، کنترل‌های مستمر و شبانه‌روزی از سوی ماموران اجرائی حفاظت محیط زیست استان تشدید می‌شود. 

وی افزود: شکار و صید جانوران تابع مقررات خاص خود بوده و در این فصل در سراسر کشور و در مناطق تحت حفاظت ممنوع است و با متخلفان برابر ضوابط برخورد می‌شود.

احمدی از مردم و طبیعت‌دوستان درخواست کرد که در فصل زاد و ولد به حیات وحش نزدیک نشوند.

وی زنده‌گیری نوزاد حیات وحش در فصل زاد و ولد از سوی برخی افراد را ناشی از ناآگاهی آنان نسبت به تبعات این عمل عنوان کرد و تصریح کرد: با اقدامات فرهنگی زیست محیطی صورت گرفته شده، همچنین افزایش دانش و آگاهی جوامع محلی اطراف مناطق حفاظت شده شاهد کاهش آمار این تخلف هستیم. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با تاکید بر حساسیت محیط‌بانان در برخورد با زنده‌گیری یا تخریب آشیانه حیات وحش اذعان کرد: در سال گذشته هیچ‌گونه تخلف زنده‌گیری پستانداران وحشی در استان دیده نشده‌است.

وی افزود: 69 مورد متخلف زنده‌گیری پرندگانی نظیر کبک، چکاوک، کشیم و بلدرچین دستگیر و برای برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. 

احمدی افزود: زنده‌گیری نوزادان حیوانات وحشی لطمه‌های جبران‌ناپذیری به طبیعت وارد می‌کند، زیرا علاوه‌بر حذف یک گونه جانوری از طبیعت که سال‌ها می‌تواند زادآوری داشته باشد، در بسیاری از موارد موجب مرگ حیوان مادر نیز می‌شود.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نوزادان زنده‌گیری شده حیوانات وحشی حتی در صورت کشف و بازپس‌گیری از متخلفان، به‌دلیل تغذیه دستی، انس با انسان و آموزش ندیدن مهارت‌های لازم برای زندگی در طبیعت، قابلیت بازگشت به عرصه‌های طبیعی را ندارند و به ناچار باید ادامه زندگی خود را در اسارت به سر ببرند.

​انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۵۳:۴۳

28 Apr 2021