۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۴۷۳۲۹
یک کارشناس اقتصادي؛

کره‌اي‌ها براي بازگشت به بازار ازدست‌رفته ايران به تقلا افتاده‌اند

کارشناس مسائل اقتصادي گفت: حضور مقام کره‌اي در تهران بي‌ارتباط با مذاکرات نشست کميسيون مشترک برجام در وين نيست ، گفت‌وگوهاي برجامي تمام هفته گذشته جريان داشت، ظاهراً کره‌اي‌ها براي بازگشت به بازار ازدست‌رفته ايران به تقلا افتاده‌اند و نمي‌خواهند از قافله عقب بمانند.
کره‌اي‌ها براي بازگشت به بازار ازدست‌رفته ايران به تقلا افتاده‌اند
سجاد شهراني در مورد چرايي سفر نخست‌وزير کره به تهران در گفتگو با خبرنگار  جهانبین نیوز گفت: نخست‌وزير کره جنوبي براي يک سفر سه‌روزه وارد تهران شد، اين نخستين بار در طول ۴۴ سال گذشته است که چنين سفري از سوي يک مقام در اين سطح، انجام مي‌شود که نشان‌دهنده اهميت اين رويداد است.

وي افزود: حضور مقام کره‌اي در تهران بي‌ارتباط با مذاکرات نشست کميسيون مشترک برجام در وين نيست، گفت‌وگوهاي برجامي تمام هفته گذشته جريان داشت، ظاهراً کره‌اي‌ها براي بازگشت به بازار ازدست‌رفته ايران به تقلا افتاده‌اند و نمي‌خواهند از قافله عقب بمانند.

شهرانی تصريح کرد: اين کشور جزو نخستين طرف‌هايي بود که تحريم‌هاي دونالد ترامپ عليه جمهوري اسلامي را به‌سرعت اجرايي کرد، خريد نفت از کشورمان را به صفر رساند و شرکت‌هاي تجاري خود را از بازار ايران بيرون کشيد.

وي اظهار داشت: اينک درحالي‌که مذاکرات تهران با ۱+۴ در جريان است به نظر مي‌رسد کره سوداي بازگشت به بازار ۸۰ ميليوني کشورمان را در سر مي‌پروراند، آن‌ها احساس خطر کرده‌اند و سعي دارند آب‌رفته را به جوي برگردانند.

شهرانی بيان داشت: بايدن از کره جنوبي به‌عنوان يک ابزار براي نرم کردن مواضع ايران مي‌خواهد استفاده کند، درواقع آمريکا ازيک سو به مذاکرات وين و هدايت پشت پرده آن چشم دوخته است از سوي ديگر آژانس را وارد صحنه کرده است و از سوي سوم در عمليات خرابکارانه نطنز مشارکت مي‌کند و از جهت ديگر بين الکاظمي و عربستان و امارات همکاري‌هاي سنگين مالي را راه‌اندازي مي‌کند.

وي ادامه داد: اين يعني بايدن براي فشار براي کوتاه آمدن ايران دست به يک عمليات ترکيبي چندضلعي زده است. سفر نخست‌وزير کره در اين راستا ارزيابي مي‌شود.

انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۱۱:۱۸

25 Apr 2021