۰
plusresetminus
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در این مدت تلاش شد عقب‌ماندگی‌ها جبران و بخشی از دستگاه‌ها و تجهیزات ضروری خریداری شود.
توسعه تجهیزات درمانی در بیمارستان‌های شهرکرد/احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی در مرکز استان ضروری است
به گزارش جهانبین نیوز ؛ مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهرکرد اظهارداشت: در حوزه بهداشت و درمان رسالت اصلی کادر درمان سلامت مردم است و در مجموعه مدیریت شهری رسالت اصلی تامین رفاه عمومی است که هر دو در جهت آسایش مردم تلاش می‌کنند که می‌توان در راستای هم‌افزایی و همفکری در جهت ساخت یک شهر بهتر تعامل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از زمانی که شیوع ویروس کرونا در کشور اعلام شد تلاش کردیم بتوانیم تجهیزات سنگین درمان را در استان توسعه دهیم، افزود:  تهیه و تجهیز هر تخت icu حدود ۱.۵ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که ما توانستیم ۳۴ تخت به مجموعه تخت‌های بخش icu اضافه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه استان از لحاظ زیرساخت‌های درمانی توسعه پیدا نکرده است، بیان کرد: در این مدت تلاش شد عقب‌ماندگی‌ها جبران شود به‌گونه‌ای که در استان تنها یک دستگاه« سی‌تی‌اسکن» وجود داشت که طی یک سال ۳ دستگاه به استان اضافه شد.

شیرانی ادامه داد: همچنین حواله ۳ دستگاه MRI برای شهرکرد، بروجن و لردگان دریافت شد که دستگاه‌های شهرکرد و بروجن پیش‌بینی می‌شود طی ۲ ماه آینده دریافت شود.

وی گفت: دستگاه لیزر چشم و تصویربرداری چشم نیز وارد استان شده است و بیماران سرطانی نیز در بخش بیمارستان آیت‌الله کاشانی ساماندهی شدند و در حال حاضر در تلاش هستیم بخش الحاقی بیمارستان هاجر را به کمک خیرین و اعتبارات دولتی برای بیماران خاص پیش‌بینی شود.

دکتر مجید شیرانی با بیان اینکه وزارتخانه قول ۲ دستگاه رادیوتراپی را به استان داده است، خاطرنشان کرد: قرارداد اولیه دستگاه «سی تی آنژیوگرافی»  بسته شده و در تلاش هستیم استان را از لحاظ امکانات سنگین تجهیز کنیم.

شیرانی با بیان اینکه تمرکز دو بیمارستان در هسته مرکزی شهر در زمان حوادث احتمالی امدادرسانی را با مشکل مواجه می‌کند، تصریح کرد: باید بتوانیم بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی را در حاشیه شهر به کمک خیرین و وزارتخانه احداث کنیم که اگر حادثه‌ای رخ داد در این بیمارستان خدمات را ارائه کنیم.

وی با اشاره به تولید واکسن کرونا گفت: عواملی باعث شد ورود واکسن به کشور به تعویق بیفتد اما اعتماد به جوانان ایرانی نیز سبب شد تا بتوانیم برای تولید واکسن اقدام کنیم، هرچند حدود ۷ ماه از سایر کشورها دیرتر اقدام کردیم اما استعداد دانشمندان ایرانی به‌گونه‌ای است که ممکن است در تولید واکسن به بقیه کشورها برسیم.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود واکسن ایرانی کرونا از تیرماه به بازار بیاید.

۱۷۵ پاکبان در چهارمحال و بختیاری واکسیناسیون شدند

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۷۵ پاکبان بالای ۵۰ سال  در استان واکسن کرونا را تزریق کردند.

سیدراشد جزایری در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهرکرد اظهارداشت: یکی از کارهای زیربنایی در شهر، طرح تفصیلی و طرح جامع است چراکه براساس دستورالعمل برای هر ۴ هزار تا ۱۲ هزار نفر جمعیت یک پایگاه سلامت و برای ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳۶ هزار نفر جمعیت یک مرکز بهداشت و سلامت باید پیش‌بینی شود اما در شهرکرد در کوی فرهنگیان، مهدی‌آباد، کوی‌ پلیس و برم‌پهنه، این مراکز پیش‌بینی نشده و در کوی فرهنگیان یک واحد مسکونی را به مرکز خدمات سلامت تبدیل کرده‌ایم.

وی با اشاره به تزریق واکسن کرونا گفت: در حال حاضر تعدادی از نیروهای آرامستان‌ها و ۱۷۵ نفر از پاکبانان بالای ۵۰ سال واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تجهیزات ناوگان حمل و نقل زباله در شهرکرد فرسوده شده که نیاز است متناسب با شغل پاکبانان این دستگاه‌ها نوسازی شود و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی به صورت مستمر صورت پذیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۲۷:۱۸

25 Apr 2021