۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۴۷۲۸۹
در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت

تزریق واکسن کرونا به 75 درصد سالمندان مراکز اقامتی/گروه دوم، معلولان در مراکز تحت پوشش بهزیستی

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در مرحله اول واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری 75 درصد سالمندان مقیم در مراکز و آن‌هایی که از این افراد نگه‌داری می‌کنند، 25 درصد باقی مانده نیز مربوط به سالمندانی است که ممنوعیت تزریق واکسن دارند.
تزریق واکسن کرونا به 75 درصد سالمندان مراکز اقامتی/گروه دوم، معلولان در مراکز تحت پوشش بهزیستی
نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: تفاهم نامه‌های بین سازمان بهزیستی کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد شد تا به ترتیب اولویت اعلام شده به مددجویان بهزیستی واکسن تزریق شود.

وی افزود: تزریق واکسن کرونا به مددجویان پروتکل کاملا مشخص دارد و شرح وظایف سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در آن آمده است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مطابق پروتکل ذکر شده در بالا در مرحله اول برای ساکنین مستقر در خانه‌های سالمندان واکسن اختصاص داده شد.

عسگری خاطرنشان کرد: شرایطی خاصی برای تزریق واکسن به سالمندان وجود دارد برای مثال برخی از سالمندان ممنوعیت تزریق واکسن دارند به همین دلیل این افراد در مراکز اقامتی بهزیستی از لیست تزریق خارج شدند.

وی اضافه کرد: در مرحله اول واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری 75 درصد سالمندان مقیم در مراکز و آن‌هایی که از این افراد نگه‌داری می‌کنند، واکسینه شدند، البته میانگین کشور 50 درصد است، 25 درصد باقی مانده نیز مربوط به سالمندانی است که ممنوعیت تزریق واکسن دارند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در مرحله دوم طبق آنچه از کشور به استان ابلاغ شده معلولینی هستند که در مراکز نگه‌داری بهزیستی حضور دارند، هنوز واکسن برای این افراد به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال نشده است.

عسگری با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری جز پنج استان برتر کشور در واکسیناسیون دو مرحله‌ای سالمندان بود، گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی بعد از تزریق واکسن به سالمندان رخ نداد.

وی افزود: به هر حال اولویت اصلی برای همه گروه‌های سنی و جنسی، چه افراد جامعه هدف بهزیستی و چه دیگران، ماندن در خانه و رعایت اصول بهداشتی است، در مرحله بعد بحث واکسیناسیون مطرح می‌شود که قطعا معلولان در اولویت‌های وزارت بهداشت قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در مراکز نگه‌داری از معلولان ضرورت تزریق واکسن بسیار زیاد است چراکه معمولا تعداد زیادی معلول در یک محوطه هستند و تعاملات و تداخلات بسیاری با هم دارند، هر چند که از ابتدا قرنطینه برای این افراد انجام و ورود به مراکز نگه داری تابع شرایطی خاصی شد.

عسگری عنوان کرد: پیگیری‌های سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت برای اختصاص واکسن کرونا به جامعه هدف بهزیستی در حال انجام است و اولین گروه‌هایی که واکسن در اختیار آن‌ها قرار گرفت نیز سالمندان بودند که نشان دهنده اهمیت مددجویان بهزیستی است.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان یک پزشک تاکید می‌کنم مهم ترین راه در حال حاضر برای جلوگیری از ابتلا به کرونا پرهیز از حضور در دورهمی‌ها، پرهیز از ترددهای غیرضروری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک است.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۱۷:۱۱

21 Apr 2021