۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۴۷۲۸۷
فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی مطرح کرد

عامل وراثت، فاکتور مهم انتقال آسم

فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی درخصوص عامل وراثت در ابتلا به بیماری آسم گفت: صد در صد این عامل در بروز بیماری آسم موثر است، ابتلا هر کدام از والدین یا هر دوی آن‌ها به آسم به صورت جداگانه 25 درصد در ابتلا کودک متولد شده به آسم موثر است.
عامل وراثت، فاکتور مهم انتقال آسم
دکتر زمانی فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بیماران آسمی، افرادی که در فصل بهار حساسیت دارند و آن‌هایی که آلرژی‌های تنفسی سختی دارند، طبق روال هر سال باید مراقبت‌هایی را انجام دهند.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی و شیوع گسترده بیماری کرونا همچنان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه‌های مهم و جدی است که باید مد نظر بیماران با مشکلات تنفسی قرار گیرد.

فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی ادامه داد: برخی گمان می‌کنند استفاده از ماسک ممکن است باعث شود که اکسیژن کمتری دریافت کنند، این موضوع کاملا اشتباه بوده و استفاده از ماسک به جهت جلوگیری از کرونا بسیار مفید است.

زمانی عنوان کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای همچون بیماری‌های تنفسی باید بیشتر از دیگران رعایت کنند اما اینگونه نیست که شانس گرفتاری به کرونا در این افراد بیشتر از بقیه است، تنها اثرات و علائم بیماری در آن‌ها شدیدتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که مبتلا به آسم هستند، اگر داروهای خود را به موقع مصرف کنند و بیماری آن‌ها تحت کنترل باشد مشکلی درخصوص استفاده از ماسک نخواهند داشت و تنفس عادی دارند.

 فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی اضافه کرد: اما آن دست از افراد مبتلا به آسم که داروهای خود را به موقع مصرف نمی‌کنند یا آسم خارج از کنترل داشته باشند، ممکن است با استفاده از ماسک دچار کمبود اکسیژن شوند.

زمانی درخصوص عامل وراثت در ابتلا به بیماری آسم یادآور شد: صد در صد این عامل در بروز بیماری آسم موثر است، ابتلا هر کدام از والدین یا هر دوی آن‌ها به آسم به صورت جداگانه 25 درصد در ابتلا کودک متولد شده به آسم موثر است.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از عامل وراثت در ابتلا به آسم افراد قبل از ازدواج باید مسائلی رعایت شود، البته موضوع وراثت در بسیاری از بیماری‌ها موثر است، ولی در واقع هیچ راهکار و مداخلاتی برای جلوگیری از انتقال آسم از والدین به کودک وجود ندارد مگر اینکه افراد در نحوه انتخاب همسر نکاتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۳۶:۲۰

21 Apr 2021