۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۴۷۲۸۱
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

۷۴۳ هزار نفر سهامدار سهام عدالت در چهارمحال و بختیاری/فعلا خبری از ثبت‌نامی جدید نیست

عبدالهی با اشاره به اینکه در این استان ۷۴۳  هزار نفر سهامدار وجود دارد گفت: سهام‌داران سهام عدالت در کشور ۴۹ میلیون نفر هستند و افراد جدیدی اضافه نخواهند شد مگر آنکه مصوبه جدیدی از سوی مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.
۷۴۳ هزار نفر سهامدار سهام عدالت در چهارمحال و بختیاری/فعلا خبری از ثبت‌نامی جدید نیست
تهمتن عبدالهی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: استارت توزیع سهام در سال ۸۴ با تصویب آیین‌نامه اجرایی توزیع ثروت بین خانوارهای ایرانی آغاز شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی توزیع سهام عدالت از سال ۸۵ با فراخوان از ۶ دهک اول جامعه آغاز شد و تا سال ۹۱ طی ۱۸ مرحله فراخوان، حدود ۴۹ میلیون نفر ثبت‌نام‌شان قطعی شد و مشمول سهام عدالت شدند ادامه داد: این سهام عدالت با هدف توزیع ثروت در بین مردم و مردمی شدن اقتصاد واگذار شد، طی این چند سال مطالبات مردمی مبنی‌بر این بود که ما از این سهام عدالت نمی‌توانیم استفاده کنیم و عملا نقشی در مالکیت و مدیریت آن نداریم.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سال گذشته با موافقت مقام معظم رهبری بحث آزادسازی سهام عدالت در دستور کار قرار گرفت و باتوجه به مصوبه شورای عالی بورس این موضوع عملا در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این استان ۷۴۳  هزار نفر سهامدار وجود دارد یادآور شد: برای آزادسازی سهام عدالت مراحلی مشخص شده بود و اولین موضوع تعیین مدیریت سهام عدالت بوده و طی یک بازه زمانی این اختیار را به سهام‌داران داد که خودشان این مدیریت را عهده‌دار هستند یا به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واگذار می‌کنند.

عبدالهی تاکید کرد: در چهارمحال و بختیاری ۶۶ درصد یعنی ۴۹۹ هزار نفر روش غیرمستقیم را انتخاب و مدیریت را به شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان واگذار کردند.

وی با بیان اینکه ۳۴ درصد از مردم نیز روش مستقیم  را انتخاب و خودشان عملا مدیریت سهام را عهده‌دار شدند، خاطرنشان کرد: در سطح کشور ۳۸۰ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های موثر و تاثیرگذار اختصاص پیدا کرد و درحال‌حاضر سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری ۶ هزار میلیارد تومان است، به جرات می‌توان گفت شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت از بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی و تاثیرگذار در اقتصاد استان هستند و می‌توانند در رشد و توسعه استان و افزایش تولید و اشتغال موثر باشند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از سال ۸۵ تا سال ۹۱، ۱۸ گروه فراخوان شدند، بحث سهام عدالت مثل یارانه نیست که با زاد و ولد ادامه‌دار باشد و ثبت‌نامی درحال‌حاضر نداریم، سهام‌داران سهام عدالت همان ۴۹ میلیون نفر هستند و افراد جدیدی اضافه نخواهند شد مگر آنکه مصوبه جدیدی از سوی مجلس شورای اسلامی داشته باشیم که این اجازه را به دولت بدهد که فراخوان جدید زده و اشخاص جدیدی به جمع سهامداران بپیوندند.

وی اضافه کرد: بحث تفاوت ارزش سهام به این دلیل است که در فراخوان اولیه و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ارزش سهام یک میلیون تومان بود، این سهام به‌صورت مجانی واگذار نشد، پرداخت وجه سهام باید به‌صورت قسطی از محل سود خود سهام پرداخت می‌شد و از سال ۸۵ تا ۹۴ سود این سهام حدودا ۵۰۰ هزار تومان شد و افرادی که سهام ۵۰۰ هزار تومانی دارند همین سود سهامشان است، اما فرصتی هم داده شد که اگر کسی تمایل دارد سهام را افزایش دهد مابه‌التفاوت را پرداخت کند و ۲۰۰ هزار نفر در سطح کشور ۵۰۰ هزار تومان به‌صورت نقدی واریز کردند و صاحب سهام یک میلیون تومانی شدند.

عبدالهی با اشاره به استثنای دیگر در این زمینه افزود: برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با موافقت مقام معظم رهبری تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شد و این افراد هم عملا سهام یک میلیون تومانی دریافت کردند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی چهارمحال و بختیاری به سود سهام عدالت اشاره و بیان داشت: سال‌های ۹۵، ۹۶، ۹۷ و ۹۸ سود سهام عدالت به حسابی که اشخاص معرفی کردند واریز شده و آخرین واریزی در پایان سال ۹۹، ۵۰ درصد سود سهام به حساب سهام‌داران واریز شد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۴۴:۴۶

25 Apr 2021