۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۴۷۲۸۰
بیانیه دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه؛

انقلابی زیستن و انقلابی ماندن مهم‌ترین بخشِ کارنامه سپاه است

سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) با صدور بیانیه‌ای، یكی از بخش‌های مهمّ كارنامه‌ سپاه به تعبیر مقام معظم رهبری را انقلابی زیستن و انقلابی ماندن سپاه دانست.
انقلابی زیستن و انقلابی ماندن مهم‌ترین بخشِ کارنامه سپاه است
به گزارش خبرگزاری جهانبین نیوز؛ متن کامل بیانیه سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) به مناسبت گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه به شرح ذیل است:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آخرین روزهای سال 1357 با تدابیر حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) تأسیس و شورای انقلاب آن را در  دوم اردیبهشت 58 تصویب کرد تا ایستادگی در برابر توطئه‌های ابرقدرت‌های شرق و غرب را سرلوحه کار خود قرار داده و عزت و افتخار حسینی را بیش از پیش نصیب ملت غیور ایران کند.

 سپاه پاسداران هنگامی تولد یافت که انقلاب اسلامی با انواع توطئه‌ها و شرارت‌های داخلی گروهک‌ها با حمایت همه جانبه دشمنان روبرو بود و کارنامه درخشان این نهاد انقلابی، جمله زیبای حضرت امام خمینی (ره) را به دنبال داشت که فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود».

فرمایشات مسئولیت آورِ بنیانگذار انقلاب و فرمانده معظم کل قوا درباره سپاه، و تاکیدهای مکرر امامین انقلاب بر بقا و تقویت آن، گویای اعتقاد و اعتماد عمیق ایشان به این نهاد انقلابی است.

به تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) آیه شریفه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِه عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُم»، به عنوان یک درس دائمی جلوی چشم سپاه وجود دارد و امتداد عمق راهبردی از واجب‌ترین واجبات کشور است که سپاه به عنوان پاسدار انقلاب باید در راستای تحقق این هدف والا بکوشد و کید دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران را به خود آنها باز گرداند.

علی‌رغم فتنه‌انگیزی دشمنان انقلاب اسلامی علیه نهاد انقلابی سپاه، مواجهه با دشمن در عرصه‌های مختلف؛ علمی، نظامی، عملیاتی، سیاسی، فرهنگی و ...، بدون درنظر گرفتن مرزهای جغرافیایی و زمان و مکانِ خاص، رسالت سپاه محسوب می‌شود و در 42 سال گذشته از عمر بابرکت انقلاب، کارنامه درخشان این نهاد گویای این واقعیت است.

محبوبیت نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی اعم از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج ده‌ها میلیونی، ریشه در اعتقادات فرزندان خدوم ملت دارد که با دلسوزی تمام خود را در میدان‌های مختلف نظامی، سازندگی، اقتصاد مقاومتی، دفاع از امنیت و سلامت و ...، وقف مردم کرده‌اند.

یكی از بخش‌های مهمّ كارنامه‌ سپاه به تعبیر مقام معظم رهبری، انقلابی زیستن و انقلابی ماندن سپاه است؛ یعنی حوادث، جریانات نتوانست این تشكیلات مستحكم و قوی‌بنیه را از مسیر اصلی و درست، به بهانه‌ اینكه دنیا تغییر كرده، زندگی تغییر كرده، منحرف كند.

سپاه مجموعه‌ای برای مقاومت و مجاهدت است و جوانمردانی که در نیروهای مسلّح همچون حصارهای مستحکمی از کشور و ملتشان حراست می‌کنند، چهره‌های زیباتری از عزّت و افتخارات ملی را به نمایش می‌گذارند و فهرست بلندی از افتخارات و تجارب و نوآوری‌های نظامی و فنی و نیز مجموعه‌ایی از نیروهای مخلص و متعهد و کارآمد و حزب‌اللهی در اختیار این نهاد انقلابی است.

پاسداری از انقلاب پیش رونده و پیش برنده بدون محافظه کاری هویت سپاه را تشکیل می‌دهد و ما پاسداران سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری در سالروز تشکیل این نهاد انقلابی در لبیک به فرمان امام خامنه‌ای (مدظله العالی) که به مناسبت روز پاسدار بیان فرمودند؛ اعلام می‌داریم، با قدرت به فعالیت‌های شایسته خود ادامه داده و برای جانفشانی در میدان‌های مختلف که نیاز انقلاب اسلامی است، تا آخرین نفس و قطره خون خود در میدان حاضریم.

در پایان از آحاد ملت بزرگ ایران بویژه مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری می‌خواهیم در انتخابات باشکوه خردادماه 1400 با عزم راسخ برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب رقم زده و حماسه حضور پرشوری را با انتخاب شایستگانی برای سکانداری دستگاه اجرایی کشور و تشکیل دولت جوان انقلابی و پای کار خلق کنند.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۴۳:۲۸

21 Apr 2021