۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۷۲۷۲
بار کج به مقصد می‌رسد؟

تغییر وضعیت عزیزی‌خادم به سبک رونالدینیو/ آقای دوشغله، یک‌شبه تک‌شغله شد!

رئیس جدید فدراسیون فوتبال به‌رغم اظهاراتش پس از پیروزی در انتخابات، علاقه زیادی به برداشتن چندین هندوانه با یک دست دارد.
تغییر وضعیت عزیزی‌خادم به سبک رونالدینیو/ آقای دوشغله، یک‌شبه تک‌شغله شد!
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از راه دانا؛ صبح دیروز بود که مسئله تداوم روند عدم شفافیت رئیس فدراسیون فوتبال در ابعاد شغلی‌اش بار دیگر نقل محافل رسانه‌ای شد. شهاب‌الدین عزیزی‌خادم که پس از پیروزی در انتخابات ۱۰ اسفندماه سال ۱۳۹۹ خودش را ملزم به پاسخ‌گویی به جامعه رسانه‌ای و البته شفافیت دانسته بود، با گذشت حدود ۵۰ روز از دوران ریاستش هنوز به هیچ سؤالی از سوی اهالی مطبوعات پاسخ نداده و البته روند غیرشفافی را هم برای مسیر مدیریتی‌اش در نظر گرفته.
عزیزی‌خادم که پیش از حضور در ساختمان گرانیتی خیابان سئول سابقه‌ای طولاتی در مدیریت بر شرکت‌های نفتی و پتروشیمی داشته، با وجود ریاست بر فدراسیون فوتبال که کار پرمشغله و به‌شدت حساسی‌ست هنوز هم از ماجراجویی‌های قبلی خود دست نکشیده و با یک دست قرار است چندین و چند هندوانه بزرگ را حمل کند.
 
پیش از دیروز و تا قبل از ورود اهالی رسانه به ماجرای دوشغله بودن رئیس فدراسیون فوتبال، در سایت رسمی شرکت پتروشیمی امیرکبیر نام شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به‌عنوان رئیس هیأت‌مدیره این شرکت و عضو موظف ذکر شده بود. عضو موظف از لحاظ قانونی به‌ شخصیتی حقیقی گفته می‌شود که علاوه بر عضویت قانونی در هیأت‌مدیره یک شرکت، دارای سمت اجرایی، شغل مشخص و مستمری از آن شرکت است.
 

 
بنابراین شهاب‌الدین عزیزی‌خادم علاوه بر ارتزاق و کسب درآمد از فدراسیون فوتبال، از شرکت پتروشیمی امیرکبیر هم به‌عنوان محلی برای درآمدزایی نگاه می‌کند. این ماجرا در شرایطی‌ست که حوزه پتروشیمی هم اگر بیش‌تر از فوتبال مهم و حساس نباشد، کم‌تر هم نیست و عزیزی‌خادم به‌طور هم‌زمان درحال مدیریت و تعیین راهبردهای استراتژیک برای ۲ حوزه بسیار مهم اقتصادی و اجتماعی کشور است.
 
اما در حالی که این موضوع دهان به دهان چرخید و نقل شد، شرکت پتروشیمی امیرکبیر با تغییر المان سایت خود و بارگذاری تصویری دیگر از اعضای هیأت‌مدیره، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم را به‌عنوان عضو غیرموظف هیأت‌مدیره معرفی کرد. قطعاً اعضای هیأت‌مدیره یک شرکت بالاخص رئیس آن، آن‌هم در حوزه مهم و استراتژیکی مانند پتروشیمی بایستی در اکثر جلسات حضور داشته باشند و برای بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی ملت ایران تلاش روزافزونی داشته باشند.

 
حال این‌که شهاب‌الدین عزیزی‌خادم چگونه می‌تواند هم به ریاست بر فوتبال بی‌دروپیکر ایران بپردازد و هم یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های پتروشیمی کشور را هدایت کند، موضوعی‌ست که نیازمند ورود نهادهای نظارتی‌‎ست. طبق قوانین جاری و ساری بر مملکت، مدیران نباید دوشغله باشند و این تخطی به قوانین اداری و قضایی کشور مانند پورخندی جلوه می‌کند.
 
پس از حضور مدیرعامل یکی از شرکت‌های شبکه‌ای در پست نایب‌رئیسی فدراسیون فوتبال، حالا رئیس فدراسیون هم حاضر نیست از پست خود در پتروشیمی دست بکشد و این مسئله علاوه بر مغایرت با قوانین کشور، مغایر با اظهارات شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در روزهای نخستین پس از پیروزی‌اش در انتخابات است.
 
رئیسی که طی کم‌تر از ۲ ماه اخیر بیش از هر چیز به دیدارهای عموماً غیرضروری و ناکارآمد با مسئولین ارشد کشوری و دولتی توجه داشته، شاید بهتر باشد که وقتش را تمام و کمال در اختیار پروژه آواربرداری از فدراسیون فوتبال بگذارد، نه یک سر و هزار بازار.
 
انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۱۴:۴۷

20 Apr 2021