۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۴۷۲۷۱
در سال ۹۹ صورت گرفت

پذیرش و پیگیری درمان بیش از ۴۰۰۰ فرد دارای اختلال مصرف مواد در چهارمحال و بختیاری

مدیر کل بهزیستی استان از پذیرش و پیگیری درمان چهار هزار ۶۲۶ فرد دارای اختلال مصرف مواد در ۲۶ مرکز تحت نظارت بهزیستی در سال ۹۹ خبر داد.
پذیرش و پیگیری درمان بیش از ۴۰۰۰ فرد دارای اختلال مصرف مواد در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از پذیرش و پیگیری درمان ۴ هزار ۶۲۶ فرد دارای اختلال مصرف مواد در ۲۶ مرکز تحت نظارت بهزیستی در سال ۹۹ خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۸۲ نفر زن و مابقی مرد بودند.

وی تصريح کرد: همچنین هشت مرکز درمان سرپایی، ۱۸ مرکز اقامتی و یک مرکز جامع اقدامات درمانی، پیگیری‌های مددکاری در ارتباط با خانواده و اشتغال، مشاوره‌های روان‌شناختی و آموزش مهارت‌های زندگی را برعهده دارند.

مدیر کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مخدر همزمان با سراسر کشور، در چهارمحال و بختیاری به‌عنوان شاخص‌ترین فعالیت حوزه درمان در سال ۹۹ خاطرنشان کرد: این مرکز با هدف رفع مشکلات خانوادگی و اجتماعی بیمار، مداومت بر مراقبت بیمار، مداخلات روانی،  اجتماعی و توانمندسازی شغلی و جلوگیری از بازگشت مجدد فرد به چرخه اعتیاد فعال شده است و افراد پس از پذیرش به مدت یک سال نگهداری و مورد مشاوره، روان‌شناسی و حرفه‌آموزی قرار می‌گیرند و از مدت راه‌اندازی تاکنون درمان ۴۰ فرد دارای اختلال سوءمصرف درحال پیگیری است.

عسگری افزود: با اجرای طرح شناسایی و جمع‌آوری معتادان متجاهر با همکاری نیروی انتظامی، بهزیستی، مرکز بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، دادگستری و شورای مبارزه با مواد مخدر استان در سه فاز شناسایی و جمع‌آوری، غربالگری، قرنطینه و نگهداری، ۳۰۰ معتاد متجاهر در سال گذشته در مراکز بهزیستی پذیرش و نگهداری شده‌اند.

وی با اشاره به توزیع ۲ هزار بسته مواد غذایی و اقلام بهداشتی در بین گروه‌های پرخطر و توزیع هشتاد بسته مواد غذایی در بین مصرف کنندگان تزریقی و ایدزی در سال گذشته، آموزش مجازی پروتکل‌های بهداشتی برای کلیه مراکز درمان اعتیاد، نظارت بر فعالیت آنها در ایام کرونایی را ازجمله اقدامات بهزیستی در سال گذشته در حوزه درمان اعتیاد اعلام کرد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۱۹:۵۸

20 Apr 2021