۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۴۷۲۷۰
متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری :

کرونا سه روز قبل از بروز علائم نیز می‌تواند منتقل شود

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: بیشترین زمان انتقال بیماری کرونا هفت روز اول گرفتاری است که البته شدت انتقال در این روزها بسیار بالا است، سه روز قبل از بروز علائم نیز، فرد مبتلا می‌تواند منشا انتشار ویروس و زمینه ساز ابتلا دیگران باشد.
کرونا سه روز قبل از بروز علائم نیز می‌تواند منتقل شود
ناصر خسروی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: حال استان چهارمحال و بختیاری به لحاظ شیوع بیماری کرونا به هیچ وجه خوب نیست.

وی افزود: با توجه به روندی که بیماری کرونا داشت هم‌اینک در بدترین وضع ممکن در حدود یک سال گذشته قرار داریم.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری ادامه داد: با توجه به اتفاقاتی که رخ داد و باعث شد تعداد مبتلایان، بیماران بد حال و افراد بستری در استان افزایش پیدا کند می‌توان گفت با یک وضعیت بحرانی مواجه هستیم که یک مسئله حاد اجتماعی است.

خسروی عنوان کرد: برای بیرون آمدن از این وضعیت نیازمند یک اجماع کلی هستیم، همه باید دست به دست هم دهند و این وضعیت حاد پیش آمده را به عنوان یک بحران ملی تلقی کنند و هر آنچه که از دستشان بر می‌آید بکار گیرند تا این معضل حل شود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در هر مسندی هستند با مدیریت صحیح، مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و... در جهت رفع زنجیره انتقال تلاش کنند تا این بحرانی که جانمان را به خطر انداخته هر چه سریع‌تر جمع شود.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری اضافه کرد: بیشترین راه گرفتاری به ویروس کرونا، گرفتاری تنفسی از طریق استنشاق ذرات معلق در هوا و بعد از این ابتلا از طریق لمس سطوح آلوده است.

خسروی تاکید کرد: ویروس کرونا در مخاط تنفسی جایی گرفته و تکثیر می‌شود، سپس وارد جاهای مختلف دستگاه تنفسی شده و البته بیشتر ریه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: وقتی ویروس وارد بدن می‌شود تا 14 روز می‌تواند منجر به گرفتاری دیگران شود، این 14 روز تنها زمان انتقال ویروس است نه دوران درمان بیماری، چه بسا افرادی هستند که چندین هفته درگیر بیماری و عوارض آن هستند.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری بیان کرد: بیشترین زمان انتقال بیماری کرونا هفت روز اول گرفتاری است که البته شدت انتقال در این روزها بسیار بالا است، سه روز قبل از بروز علائم نیز، فرد مبتلا می‌تواند منشا انتشار ویروس و زمینه ساز ابتلا دیگران باشد.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۰۶:۴۸

20 Apr 2021