۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۷۲۱۵
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری خبر داد

ارائه خدمات بیمه‌ای متنوع به کشاورزان، روستاییان و عشایر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری از ارائه خدمات بیمه‌ای متنوع به کشاورزان، روستاییان و عشایر خبر داد.
ارائه خدمات بیمه‌ای متنوع به کشاورزان، روستاییان و عشایر
جعفر شاه بندری مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: تعدادی از جامعه هدف این صندوق را عشایر کوچ کننده تشکیل می‌دهند.

وی افزود: هر ساله جلساتی با اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری برگزار و تمهیداتی به‌ویژه در بدو ورود عشایر به استان برای آن‌ها پیش‌بینی می‌شود، ازجمله این تمهیدات این است که در گلوگاه‌ها اطلاع‌رسانی لازم برای عشایر صورت گرفته و از افرادی که در رنج سنی 10 تا 50 سال قرار دارند و هنوز بیمه نشدند دعوت می‌کنیم که حتماً بحث بیمه خود را انجام دهند.

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سال 84 که اولین سال بیمه عشایر و روستاییان بود مصادف شد با زمستان لذا تعداد بسیاری از جامعه هدف در استان خوزستان و دیگر استان‌های گرمسیری بیمه شدند.

شاه بندری عنوان کرد: زمانی که این عشایر در بهار به استان چهارمحال و بختیاری کوچ کردند تعداد کمی از آن‌ها در مناطق گرمسیری هنوز بیمه نشده بودند.

وی خاطرنشان کرد: اما همچنان تلاش می‌شود تا افراد زیادی از عشایر به‌ویژه اینکه اکثراً جوانان هستند و هنوز بیمه نشدند بیمه شده تا بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: آدرس اینترنتی این صندوق جهت بیمه افرادی که قصد دارند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند www.rosta.ir  است، همچنین افراد می‌توانند با جستجوی عبارت بیمه روستاییان و عشایر در اینترنت به سایت دسترسی پیدا کنند.

شاه بندری با اشاره به اینکه قبل از سال 84 این امکان که روستاییان و عشایر بتوانند از مزایای بیمه استفاده کنند در کشور وجود نداشت، بیان کرد: در حال حاضر بحث بازنشستگی را برای کشاورزان، روستاییان و عشایر داریم که افراد بعد از رسیدن به سن بازنشستگی با 15 سال سابقه پرداخت بیمه می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

وی تأکید کرد: مورد بعدی مستمری از کارافتادگی است که برای افرادی که بر اثر بیماری، حادثه و... از کار افتاده می‌شوند بعد از طی مراحل قانونی در نظر گرفته می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: مورد دیگر مستمری فوت است که برای خانواده افرادی که به دلیل حادثه یا بیماری فوت می‌کنند در نظر گرفته شده است و افراد خانواده وی شامل همسر تا زمانی که در قید حیات باشد، دختران تا زمانی که ازدواج نکرده باشند و پسران تا سن 18 سالگی و در صورت ادامه تحصیل تا 25 سال می‌توانند از این مستمری برخوردار شوند.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۵۶:۴۷

14 Apr 2021