۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۴۷۱۸۹
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

واکسیناسیون دو مرحله‌ای سالمندان، در مراکز بهزیستی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد سالمندان ساکن در مراکز نگه‌داری در دو مرحله واکسینه شدند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشت.
واکسیناسیون دو مرحله‌ای سالمندان، در مراکز بهزیستی چهارمحال و بختیاری
نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: جامعه هدف بهزیستی به دو گروه مددجویانی که در منزل و آن‌هایی که در مراکز زیرمجموعه بهزیستی نگه‌داری می‌شوند، تقسیم می‌شوند.

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا کلیه مراکز نگه‌داری شبانه‌روزی زیر نظر سازمان بهزیستی در قرنطینه کامل قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پذیرش مددجویان محدود شد و در شهرهای قرمز و نارنجی پذیرش ممنوع شد، در نهایت نیز افراد جدیدی که پذیرش می‌شوند 14 روز قرنطینه کامل دارند و بعد وارد محل عمومی حضور دیگر مددجویان می‌شوند.

عسگری عنوان کرد: ممنوعیت ملاقات با مددجویان اعمال شد اگرچه که برای آن‌ها سخت بود اما به دلیل حفظ سلامت این عزیزان خانواده‌ها اجازه ملاقات با آن‌ها را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: تب‌سنجی به صورت مرتب در کلیه مراکز در حال انجام است و دائما به لحاظ کرونا مددجویان مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد سالمندان ساکن در مراکز نگه‌داری در دو مرحله واکسینه شدند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

عسگری یادآور شد: در مرحله بعد معلولین ساکن در مراکز نگه‌داری واکسینه خواهند شد.

وی بیان کرد: یارانه‌های مخصوص کرونایی به حساب مراکز نگه‌داری مددجویان واریز شد تا مشکلی به جهت تامین اقلام بهداشتی نداشته باشند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در سال 1400 یارانه مددجویانی که در منزل نگه‌داری می‌شوند دو برابر می‌شود و یارانه کرونایی نیز مرتبا به حساب آن‌ها واریز شده و می‌شود.

عسگری اظهار داشت: 6 میلیارد ریال اعتبار جهت کمک‌ها موردی خارج از مبالغی که در حیطه کرونا به حساب مددجویان ریخته شد، به صورت نقدی بین مددجویان توزیع شد.

وی افزود: بیش از 10 هزار بسته کمک معیشتی در طی دوران شیوع کرونا در بین جمعیت هدف بهزیستی توزیع شد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اقلام بهداشتی به همراه کمک هزینه در بین کودکان کار و خانواده‌های آن‌ها توزیع شد.

عسگری عنوان کرد: در جامعه معلولان ساکن در مراکز نگه‌داری هیچ موردی از ابتلا به کرونا دیده نشد و در سالمندان سه مورد ابتلا مشاهده که خوشبختانه بهبودی حاصل شد.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۴۵:۲۰

13 Apr 2021