۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۴۷۱۷۱
مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مطرح کرد

ایمنی 3 الی 6 ماهه در افراد بهبود یافته از کرونا

متخصص بیماری‌های عفونی و مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طبق تحقیقات و تجربیاتی که بدست آمده فردی که به کرونا مبتلا شده باشد بین 3 الی 6 ماه در برابر این ویروس ایمنی دارد.
ایمنی 3 الی 6 ماهه در افراد بهبود یافته از کرونا
مسعود حفیظی متخصص بیماری‌های عفونی و مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ درخصوص علائم جدید بیماری کرونا و اینکه آیا تغییری کرده‌اند یا خیر؛ اظهار کرد: علائم اولیه این بیماری همان‌هایی است که بارها گفته شده و تغییری نکرده است.

وی افزود: همچنان تب، بدن درد، خستگی، کوفتگی، لرز، گلودرد، سرفه تک تک، درد خفیف قفسه صدری و گهگاه با پیشرفت علائم تنگی نفس، سرفه‌های شدید، بعضا اسهال، تهوع، کاهش حس چشایی و بویایی از علائم شایع بیماری کرونا است.

متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه بیماران کرونایی به هیچ عنوان نباید در روزهای اول ابتلا به کرونا از کورتون استفاده کنند، ادامه داد: حداقل یک هفته از شروع علائم کرونا گذشته باشد تا فرد بتواند از داروی کورتون استفاده کند.

حفیظی عنوان کرد: طبق تحقیقات و تجربیاتی که بدست آمده فردی که به کرونا مبتلا شده باشد بین 3 الی 6 ماه در برابر این ویروس ایمنی دارد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هر سرماخوردگی را باید کرونا فرض کرد مگر اینکه خلاف آن ثابت شود و لازم است فرد حتما تست کرونا بدهد، خاطرنشان کرد: حتی یک آبریزش بینی ساده نیز می‌تواند از علائم کرونا باشد.

مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد درخصوص ابتلای بیماران MS به کرونا اضافه کرد: اگر بیمار مبتلا به  MS کرونا گرفت نیازی نیست که داروهای وی قطع شود تنها داروی اینترفرون را نباید بعد از هفته اول بیماری کرونا تزریق کرد.

حفیظی بیان کرد: شروع سرماخوردگی با گلودرد می‌توند از علائم بیماری کرونا باشد، بعد از ۳ الی ۴ روز از شروع علائم سرماخوردگی لازم است تست کرونا گرفته شود.

وی تاکید کرد: در انجام تست کرونا دو نمونه یکی از حلق و دیگری حلق و بینی گرفته می‌شود، در این تست حدود ۷۰ درصد احتمال مثبت شدن  آزمایش فرد وجود دارد.

متخصص بیماری‌های عفونی افزود: اگر احتمال ابتلا به کرونا در فردی وجود دارد با انجام تست سریع یا Rapid می‌تواند این احتمال را بررسی کند، اگر آزمایش فرد مثبت شد، مبتلا به کرونا است ولی اگر منفی شد باید مجددا تست PCR  بدهد چون نمی‌توان چندان به نتیجه تست سریع عتماد کرد.

حفیظی ادامه داد: فرقی نمی‌کند چه واکسنی برای پیشگیری از کرونا تزریق شود  همین که حداقل ۵۰ درصد جامعه واکسن بزنند ایمنی گله‌ای حاصل شده و انتقال بيماری به حداقل و حتی صفر می‌رسد، افرادی که احتمال ابتلا به کرونا می‌دهند بهتر است اول تست کرونا بدهند اگر مثبت نبود واکسن بزنند و اگر مثبت بود تزیرق آن را دو هفته عقب بیندازند.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۲۱:۲۱

11 Apr 2021