۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۴۷۱۴۱
در گفت‌وگو با جهانبین نیوز مطرح شد

انتخاب دوست مناسب، فرایندی زمان‌بر است/برخی دوستان باعث نابودی فرد می‌شوند

یک روانشناس گفت: در انتخاب دوست باید دقت کنیم و برای این کار باید زمان کافی داشته باشیم، اینکه هر کسی سلامی کرد یا لبخندی زد نمی‌تواند دوست خوبی باشد.
انتخاب دوست مناسب، فرایندی زمان‌بر است/برخی دوستان باعث نابودی فرد می‌شوند
فریدونی روانشناس در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: همان‌طور که هر انسانی به برادر، خواهر، پدر و مادر خود احتیاج دارد، دوست هم بخشی از زندگی اجتماعی فرد است.

وی افزود: همان‌طور که یک فرد به بلوغ روانی می‌رسد به بلوغ اجتماعی نیز دست پیدا می‌کند، پس دوست، و نه هر دوستی می‌تواند جز لاینفک زندگی هر انسانی باشد.

این روانشناس ادامه داد: گاهی دوستانی انتخاب می‌کنیم که مفید هستند اما برخی دوستان هم هستند که باعث می‌شوند فرد به عقب برگشته و دچار مشکلاتی شود.

فریدونی عنوان کرد: باید دوستی انتخاب کنیم که ما را از اهداف و آرزوهایمان دور نکند، بسیاری از دوستان تنها به دنبال تفریح هستند و هیچ برنامه‌ای برای کار و آینده ندارند، این افراد گزینه‌های مناسبی برای دوستی نیستند.

وی خاطرنشان کرد: دوستان دیگری هستند که فرد را از یاد خدا دور می‌کنند که آن‌ها هم می‌توانند دوستان مناسبی نباشند.

این روانشناس اضافه کرد: دوست خوب کسی است که بتوانیم چیزهای زیادی از وی یاد بگیریم و مورد اعتماد باشد اگرچه گفته می‌شود" محبت کامل بکن ولی اعتماد کامل نداشته باش".

فریدونی یادآور شد: نباید به دلیل اعتمادی که داریم همه‌چیز را برای دوست تعریف کنیم چون ممکن است همان دوست روزی تبدیل به دشمن ما شود.

وی بیان کرد: در انتخاب دوست باید دقت کنیم و برای این کار باید زمان کافی داشته باشیم، اینکه هر کسی سلامی کرد یا لبخندی زد نمی‌تواند دوست خوبی باشد.

این روانشناس تأکید کرد: به مرور زمان شخصیت‌ها و دوست‌های مناسب زندگی‌مان شناخته می‌شوند.

انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۵۷:۳۷

8 Apr 2021