۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۴۷۱۳۸
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

خشکسالی در خوزستان کوچ زودهنگام عشایر را به دنبال دارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: سال 1400 با توجه به کم‌آبی و خشکسالی در خوزستان متاسفانه شاهد کوچ زودهنگام عشایر به استان هستیم که این موضوع باعث آسیب به مراتع و خسارت می‌شود.
خشکسالی در خوزستان کوچ زودهنگام عشایر را به دنبال دارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به زمان ورود عشایر از 25 اردیبهشت‌ماه به چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نیروهای منابع طبیعی استان از کوچ پیش از موعد عشایر جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: سال 1400 با توجه به کم‌آبی و خشکسالی در خوزستان متاسفانه شاهد کوچ زودهنگام عشایر به استان هستیم که این موضوع باعث آسیب به مراتع و خسارت می‌شود.

صالحی گفت: کوچ سنتی عشایر به کوچ ماشینی و آن‌هم زودهنگام تبدیل شده که این خود باعث ورود زودتر از موعد دام به مراتع شده است.

 مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به بارش‌های اخیر پوشش گیاهی مراتع در حال جوانه زدن است و ورود زودهنگام دام باعث نابودی پوشش گیاهی مرتع خواهد شد.

وی گفت: هم‌اکنون ۵ هزار اطلاعیه درخصوص جلوگیری از کوچ زودهنگام  تهیه شده و در اختیار دامداران و عشایر قرار گرفته و به کلیه دامداران از طریق پیامک تاریخ ورود و خروج به مرتع اطلاع‌رسانی شده است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: به‌منظور جلوگیری از تخریب و چرای زودرس در مراتع توسط عشایر، ۷ ایستگاه کنترل  و مدیریت کوچ در گلوگاه‌های ورودی‌ استان ایجاد شده تا از کوچ پیش از موعد به مراتع جلوگیری شود.

صالحی در پایان گفت: متاسفانه تاکنون عده‌ای وارد شده و تخلف کرده‌اند اما نیروهای منابع‌طبیعی این افراد را بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۲۶:۱۳

8 Apr 2021