۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۴۷۱۲۴
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

19 هزارتن خوراک دام در چهارمحال و بختیاری تولید شد

مردانی از تولید 19 هزار تن خوراک دام در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این مقدار در گروه‌های پرتولید، متوسط تولید، پرواربندی گوساله و دام‌های سبک تولید شده است.
19 هزارتن خوراک دام در چهارمحال و بختیاری تولید شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ سام مردانی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به تولید 19 هزار تن خوراک دام در استان اظهار کرد: از آذر 99 تاکنون 19 هزارتن خوراک دام در گروه‌های پرتولید، متوسط تولید، پرواربندی گوساله و دام‌های سبک تولید شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی بیش از 16 هزار تن نهاده از قبیل ذرت، جو، کنجاله سویا و سبوس بین کارخانجات استان جهت تولید خوراک دام توزیع شده است. 

مردانی به مزیت‌های تولید خوراک دام اشاره کرد و افزود: فعالیت پنج کارخانه در چرخه تولید، رضایت 90 درصدی دامداران از خوراک‌های تولید شده و افزایش تولید و بهبود کیفیت را می‌توان از مزایای مهم تولید خوراک دام در استان برشمرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: 85 درصد از مواد تولید خوراک دام با استفاده از نهاده‌های اختصاصی به کارخانجات و 15 درصد از سایر منابع پروتیینی در ساخت خوراک دام استفاده شده است.

مردانی درخصوص وضعیت بازار مرغ استان در ایام تعطیلات نوروز خاطرنشان کرد: وضعیت تولید و توزیع  مرغ در چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استان‌ها  وضعیت مطلوبی بود.

وی به تدوین چشم‌انداز افزایش تولید در حوزه دام اشاره کرد و افزود: با اهتمام و تلاش کارکنان این معاونت در جهت افزایش تولید رفع موانع تولید در حوزه دام با تدوین چشم‌انداز قدم برداشته شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تشدید نظارت در توزیع نهاده‌های دامی یک ضرورت است است یادآور شد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در راستای تسریع و سلامت در توزیع نهاده‌های دامی در حال پیاده‌سازی نرم افزار تحت وب هستیم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰

ساعت:

۱۴:۱۵:۳۴

6 Apr 2021