۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۴۷۱۱۹
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

افزایش چند برابری مراجعات، بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی در چهارمحال و بختیاری

جزایری با بیان اینکه از ۲۵ اسفند همه موارد ابتلا، سرپایی، بستری و حتی مرگ و میرها نیز افزایش یافته است گفت: موارد سرپایی چهار تا پنج برابر، تعداد موارد بستری دو و نیم تا سه برابر و موارد مرگ دو برابر شده است.
افزایش چند برابری مراجعات، بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی در چهارمحال و بختیاری
سید راشد جزایری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: از بیست و پنج اسفندماه این استان در آستانه خیز چهارم کرونا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از این تاریخ همه موارد ابتلای سرپایی، بستری و حتی مرگ و میرها نیز افزایش یافته است تصریح کرد: موارد سرپایی چهار تا پنج برابر، تعداد موارد بستری دو و نیم تا سه برابر و موارد مرگ دو برابر شده است.

جزایری گفت: روزانه تعداد ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ نفر با علائم محتمل به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده که متأسفانه بعد از انجام تست، درصد بالایی از آن‌ها بستری یا به‌صورت سرپایی درمان می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: استان در شرایط خوبی قرار نگرفته و در بوجود آمدن آن چند عامل و فاکتور با هم تجمیع شده است.

وی شلوغی شب عید و بازار، مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای عید را ازجمله فاکتورهای موثر در ایجاد وضعیت قرمز و نارنجی در برخی شهرستان‌های استان دانست و عنوان داشت: ستاد کرونای شهرستان بروجن و شهرکرد که در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند به ریاست فرمانداران این دو شهرستان برگزار شد و ملاک عمل ما مصوبات ستاد ملی کرونا و طرح مدیریت هوشمند است.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۲۳:۵۰

6 Apr 2021