۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۴۷۰۸۸
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

وضعیت کرونایی امروز دستاورد مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای ۱۴ روز پیش است/ثبت بیش از ۱۰۰۰ مراجعه به مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری بی‌سابقه است

جزایری گفت: آنچه که امروز با آن مواجه هستیم دستاورد ۱۴ روز پیش است که باز می‌گردد به خریدهای شب عید، رفت و آمدها، تجمع‌ها و دید و بازدیدها، متاسفانه افزايش آمار مراجعات سرپایی در این چند روز بی‌سابقه است.
وضعیت کرونایی امروز دستاورد مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای ۱۴ روز پیش است/ثبت بیش از ۱۰۰۰ مراجعه به مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری بی‌سابقه است
سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ستاد ملی کرونا هر دو روز یک بار وضعیت شهرستان‌ها و استان‌ها را اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه باتوجه به وضعیتی که در آن قرار گرفته‌ایم برخی از استان‌ها در پیک چهارم و برخی در آستانه ورود به آن قرار دارند ادامه داد: از همین رو در رنگ شهرستان‌های این استان نیز تغییراتی حاصل شده است و شهرستان بروجن قرمز، چند شهرستان از وضعیت زرد به نارنجی تغییر رنگ داده و فقط شهرستان‌های اردل، کوهرنگ و خانمیرزا همچنان وضعیت زرد دارند.

جزایری با اشاره به طرح مدیریت جامع هوشمند تصریح کرد: در این طرح مشخص شده است که اگر سطح رنگ و هشدار شهرستان تغییر کند ستاد کرونای آن شهرستان که به ریاست فرماندار و دبیری شبکه بهداشت و درمان است، براساس تغییر رنگ و طرح مدیریت جامع هوشمند باید اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد: بنابر طرح مدیریت جامع هوشمند در صورت قرمز یا نارنجی شدن شهرستاني یک سری اقدامات در چند حیطه باید اجرا شود که عبارتند از حیطه اداری و کارمندان براساس آن باید در محل کار حضور یابند، حیطه آموزش تعیین‌کننده اقداماتی است که مدارس و دانشگاه‌ها باید انجام دهند، حیطه سوم، فرهنگی است و براساس آن مراسمات که باید برگزار شود مشخص می‌گردد.

وی ترددها و تجمع‌ها را حیطه دیگر در این زمینه عنوان و خاطرنشان کرد: آنچه که امروز با آن مواجه هستیم دستاورد ۱۴ روز پیش است که باز می‌گردد به خریدهای شب عید، رفت و آمدها، تجمع‌ها و دید و بازدیدها، متاسفانه افزايش آمار مراجعات سرپایی در این چند روز بی‌سابقه است.

جزایری با بیان اینکه روز گذشته بالغ بر ۱۲۰۰ مورد مراجعه به مراکز درمانی داشتیم و چیزی در حدود ۴۰۰ مبتلای سرپایی به ثبت رسید که بی‌سابقه است، ادامه داد: ۱۰ تا ۲۰ درصد مبتلایان سرپایی نیاز به بستری شدن پیدا می‌کنند و باید اعلام کنیم کلیه بخش‌های بیمارستان مرکزی در استان تکمیل شده است.

وی ادامه داد: اگر کسانی در جامعه هستند که هنوز باور ندارند که کرونا چه جولانی می‌دهد و چه عزیزانی را تا بحال از ما گرفته یک ساعت در بیمارستان همراهی یک بیمار را عهده‌دار شوند تا از نزدیک وضعیت بیماران و مشقاتی که کادر درمان متحمل می‌شوند را ببینند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه تردد و ورود و خروج در شهرهای قرمز کنترل و ممنوع است گفت:
در وضعیت قرمز بجز مشاغل گروه یک سایر مشاغل تعطیل خواهند بود، امیدواریم با رعایت مسئولانه مردم مدت خیز چهارم کوتاه‌تر شود اما حداقل تا دو هفته آینده آمار صعودی خواهد بود.

جزایری گفت: نیروی کافی در اختیار داریم و مجوز به کارگیری نیروی ۸۹ روزه را از وزیر بهداشت دریافت کرده‌ایم همچنین استقرار نیروها در مراکز منتخب از امروز درحال ساماندهي است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه کلیه بیمه‌ها برای بیماران کرونایی قابل قبول است ادامه داد: بنابر دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ۱۰۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌های استان آمادگی لازم جهت خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی را دارند و درحال حاضر اولویت ما پوشش بیماران کرونایی است.

وی ادامه داد: بیمارستان تامین اجتماعی مرکز استان یکی از بیمارستان‌های فعال خارج از دانشگاه علوم پزشکی در حوزه خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی است.

جزایری در انتها خاطرنشان کرد: افرادی که توصیه‌ها را جدی نگرفته و اقدام به مسافرت کردند هفت الی ۱۴ روز در خانه بمانند، این افراد ممکن است ناقل کرونا باشند و بقیه مردم هم با این افراد دیدار نداشته باشند، همچنین افرادی که در خارج از استان شاغل هستند یا سکونت دارند قبل از خروج از استان تست بدهند و درصورت منفی شدن آن از استان خارج شوند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۲۱:۳۴

4 Apr 2021