۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۴۷۰۷۸
فوق تخصص آسم، ریه و آلرژی:

مراجعه سریع به مراکز درمانی، فاکتور اصلی در مقابله با کرونا/با توهم ابتلا به آلرژی از کرونا غافل نشویم

رئیسی گفت: مردم توجه داشته باشند که مراجعه به موقع به بیمارستان می‌تواند روند پیشرفت کرونا را کاهش دهد و به هیچ عنوان علائم کرونا را به حساسیت یا آلرژی نسبت ندهند.
مراجعه سریع به مراکز درمانی، فاکتور اصلی در مقابله با کرونا/با توهم ابتلا به آلرژی از کرونا غافل نشویم
رئیسی فوق تخصص آسم، ریه و آلرژی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: باتوجه به قرارگیری در فصل بهار و فصل گرده‌افشانی گل‌ها، برخی از افراد به دلیل زمینه ژنتیکی که دارند شاهد بروز علائم آلرژی و حساسیت بهاره هستند.

وی با بیان اینکه این علائم شامل آبریزش بینی، عطسه، خارش گلو و... است ادامه داد: همین افراد ممکن است به‌طور هم‌زمان شاهد بروز علائم کرونا نیز باشند و این هم‌زمانی حساسیت و این علائم فرد را دچار مشکل در تشخیص می‌کند.

رئیسی افزود: ممکن است فرد علائم را اشتباه بگیرد و با حضور در مراکز پرازدحام دچار کرونا شود، یا همه علائم را به حساب آلرژی گذاشته و از کرونا غافل شده فرصت درمان را از دست دهد.

این پزشک چهارمحالی با بیان اینکه وقتی بدن فردی به گرده‌افشانی گیاهان حساس‌تر باشد با ورود عامل آلرژی از طریق تنفس به بدنش شاهد بروز علائم تنفسی خواهد بود، یادآور شد: این علائم می‌تواند علائم فوقانی مثل آبریزش، عطسه، گرفتگی بینی، مختصری گلودرد یا خارش گلو و چشم‌ها باشد، فردی که سابقه حساسیت فصلی دارد با این علائم آشنا است و با مصرف داروهای آلرژی بهبود می‌یابد.

وی اضافه کرد: یکی از نکاتی که نشان‌دهنده بروز حساسیت است، تشدید علائم در صبح بوده و تب بالا یا علائم شدیدی ندارد، اما علامت اصلی آن خارش است که در کرونا وجود ندارد و این مشکل با مصرف آنتی هیستامین رفع می‌شود.

رئیسی تاکید کرد: امسال درمان آلرژی اهمیت بالایی دارد چون با درمان، علائم از بین می‌رود و دیگر احتمال بروز اشتباه وجود ندارد.

این پزشک چهارمحالی خاطرنشان کرد: علائم مشترک آلرژی با کرونای انگلیسی بیشتر است و کاهش بویایی که از مشخصه‌های کرونا بود در نوع جدید دیده نمی‌شود، علائم کووید ۱۹ با تب، خستگی، بی‌اشتهایی‌، بدن درد، ضعف، بی‌حالی، بی‌اشتهایی عموما شدید همراه است.

وی بیان داشت: ظهور این علائم در اطرافیان نیز سبب تشخیص کرونا از آلرژی می‌شود چون حساسیت قابلیت انتقال ندارد.

رئیسی طیف بالای واکنش از بدون علامت تا بروز مواردی چون کاهش اکسیژن و علائم شدید در کووید ۱۹ را مشکل اساسی در این بیماری دانست و ادامه داد: زمانی که فرد مطمئن شد به کرونا مبتلا شده نباید دچار ترس شود و لازم است با رعایت پروتکل‌ها از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری کند.

این پزشک چهارمحالی با اشاره به اینکه علائم مربوط به آلرژی با مصرف آنتی هیستامین کاهش می‌یابد اما این دارو تاثیری بر علائم کرونا ندارد، تاکید کرد:  در زمان ورود کرونای انگلیسی به بدن شاهد شروع علائم مشابه با کووید ۱۹ خواهیم بود اما ورود به فاز التهابی و ریوی آن خیلی سریع‌تر است و فرصت کمتری برای شروع دارو داده و باید بیمار بستری شود.

وی ادامه داد: افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و یا افراد مسن به هیچ عنوان علائم بیماری را به آلرژی نسبت ندهند و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.

رئیسی درمان خانگی در ابتلا به کرونا را خطرناک عنوان و گفت: عدم مراجعه به مراکز درمانی سبب می‌شود تا بیمار دیرتر بهبود یابد و در اکثر موارد شاهد وخامت بیماری هستیم که استفاده از برخی از داروها را غیرممکن می‌کند و منجر به انتقال بیشتر آن به اعضای خانواده می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۱۹:۳۳

3 Apr 2021