۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۷۰۶۲

قیمت جهانی طلا؛ تداوم روند نزولی

قیمت هر اونس طلا اوایل امروز به پایین ترین رقم از ۸ ماه مارس یعنی ۱۶۷۷ دلار و ۶۱ سنت رسید.
قیمت جهانی طلا؛ تداوم روند نزولی
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رویترز نوشت، در حالی که رشد سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و تقویت دلار سبب شده تا اشتها برای خرید طلا کاهش یابد، قیمت فلز زرد روز چهارشنبه به پایین ترین رقم خود در طی بیش از 3 هفته اخیر رسید و در مسیر ثبت بیشترین افت سه ماهه در طی بیش از 4 سال گذشته قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا اوایل امروز به پایین ترین رقم از 8 ماه مارس یعنی 1677 دلار و 61 سنت رسید، اما بعدا تا حدودی ترمیم شد و با افزایش 0.14 درصدی به 1687 دلار و 54 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن با 0.11 درصد کاهش به 1684 دلار و 10 سنت رسید.

از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون قیمت طلا بیش از 3 درصد در سه ماهه نخست سال حدود 11.4 درصد افت کرده است.
جفری هالی تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «امروز طلا آسیب پذیر به نظر می رسد و من دلیل عمده آن را تقویت ارزش دلار می دانم.»

وی افزود: «تقویت دلار شتاب گرفته و متاسفانه طلا پس از تثبیت نسبی در هفته های اخیر با خطر افت بیشتر مواجه است.»

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب امروز به بالاترین رقم در طی حدود 5 ماه گذشته رسید و در مسیر ثبت بهترین عملکرد ماهانه از نوامبر 2016 قرار گرفت.

میزان سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم 14 ماه اخیر که جلسه قبل به ثبت رسید در نوسان است و در مسیر ثبت چهارمین رشد ماهانه متوالی قرار گرفته است.

افزایش سوددهی اوراق قرضه سبب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می گردد.

به گفته هووی لی، تحلیلگر بانک او سی بی سی، از نظر منطقی این میزان از تحریک اقتصادی باید سبب افزایش نرخ تورم و بالا رفتن قیمت طلا شود، اما در عین حال، بالا رفتن سود اوراق قرضه مانع از تقویت طلا می شود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۳۳:۲۲

31 Mar 2021