۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۴۷۰۵۱
در گفت‌وگو با روان‌پزشک مطرح شد

ابراز احساسات و حفظ ارتباطات انسانی، دو عامل مهم در حفظ سلامت روان در ایام شیوع کرونا

نرگس نجفی گفت: دو عامل مهم در حفظ سلامت روان در ایام شیوع کرونا، ابراز احساسات و حفظ ارتباطات انسانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
ابراز احساسات و حفظ ارتباطات انسانی، دو عامل مهم در حفظ سلامت روان در ایام شیوع کرونا
نرگس نجفی روان‌پزشک در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: برای حفظ سلامت روان در ایام شیوع ویروس کرونا دو عامل مهم وجود دارد، یکی از مهم‌ترین این عوامل ابراز احساسات است.

وی افزود: در این شرایط شیوع ویروس کرونا احساسات متفاوتی حس می‌کنیم که قبلاً هیچ زمانی تجربه نکردیم، نباید از این احساسات خجالت‌زده شویم و نباید حس کنیم که نسبت به قبل ضعیف شده‌ایم.

این روان‌پزشک ادامه داد: ممکن است زودرنج شده باشیم که باعث می‌شود به سخنان دیگران حساس‌تر باشیم لذا اگر فردی وجود دارد که با سخنان خود درصدد آزار ما است و با رفتار و سخنان خود باعث می‌شود که احساسات بدی همچون خشم، تحقیر و... را تحمل کنیم؛ باید در کمال آرامش درباره رفتار ناراحت‌کننده این فرد به وی تذکر بدهیم.

نجفی خاطرنشان کرد: در برخی مواقع پیش آمده است که ناراحتی ما از سوی رفتار فرد خاصی نیست یعنی افراد نسبت به تغییر شرایط پیش آمده حس‌های متفاوتی را تجربه می‌کنند که آزاردهنده هستند، بعد از ابراز احساسات نکته دوم که برای سلامت روان افراد بسیار ضروری است حفظ ارتباطات است.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا ارتباطات انسانی محدود شد، لذا باید سعی کنیم تا از روش‌های دیگری این ارتباطات بین انسانی را تقویت کنیم، یکی از این روش‌های استفاده از تماس تصویری است که به‌راحتی می‌توان با دیگران در ارتباط بود.

این روان‌پزشک یادآور شد: شیوع ویروس کرونا و محدود شدن رفت و آمدها به این معنی نیست که ارتباطات انسانی با دیگران قطع شود بلکه باید سبک ارتباطات تغییر کند.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۲۰:۵۸

28 Mar 2021