۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
کد مطلب : ۴۷۰۴۵

راه نفوذ رانتخواران با اجرا اصل ۱۰۱ قانون اساسی اصلاح می شود

حسینعلی رضایی سرپیری رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: اصل ۱۰۱ قانون اساسی یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب بود که هنوز به درستی اجرا نشده است.
به گزارش جهانبین نیوز؛  حسینعلی رضایی سرپیری رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ، گفت:  اصل ۱۰۱ قانون اساسی یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب بود که هنوز به درستی اجرا نشده است.
 
وی افزود : اصل‏ ۱۰۱ قانون اساسی بر ۳ هدف مشخص تاکید دارد: ۱- «جلوگیری‏ از تبعیض‏» [بین استانها و شهرستانها]، ۲- «جلب‏ همکاری‏ در تهیه‏ برنامه‏ های‏ عمرانی‏ و رفاهی‏ استانها»، ۳- «نظارت‏ بر اجرای‏ هماهنگ‏ آنها» توسط شورای عالی استانها که متشکل از نمایندگان‏ شوراهای‏ استانهاست.
 
رضایی سرپیری اذعان داشت:  با توجه به اینکه هدف از برگزاری وبینار فوق اصلاح و بروزرسانی قوانین مربوطه و اجرای قاطع قانون شوراها و اعتماد و اتکا به اختیارات شوراها و توانمندسازی شوراها بوده ، امیدواریم با پیگیری شورای عالی استانها و همکاری  مجمع تشخیص مصلحت نظام، اصل ۱۰۱ قانون اساسی درباره شوراها بطور کامل و صحیح اجرا شود و راه نفوذ رانتخواران مسدود شود و شاهد تحقق مردمسالاری اقتصادی، حاکمیت مردم بر اقتصاد و شکوفایی اقتصاد رقابتی در یک منظومه رقابتی اقتصادی - هویتی باشیم.
 
 
رییس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری مهم ترین خروجی وبینار فوق را  استفاده از ظرفیت مجمع تشخیص مصحلت نظام جهت اختصاص فصلی به شوراها در برنامه هفتم توسعه و همچنین تصویب لایحه مدیریت یکپارچه شهری با استفاده از سیاست‌های کلی نظام عنوان کرد.
 
وی در پایان از عوامل برگزار کننده کنفرانس مذکور در شورای عالی استانها تقدیر و تشکر کرد.
 
/ پایان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۰

ساعت:

۲۰:۱۴:۳۸

27 Mar 2021