۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۴۷۰۲۰

تهدید کرونا برای معتادان جدی است

مصرف موادمخدر با از بین بردن اولین خط دفاعی بدن، احتمال ابتلا به عوامل بیماری‌زا همچون کرونا را افزایش می‌دهد.
تهدید کرونا برای معتادان جدی است
به گزارش جهان‌بین نیوز، مصرف سیگار و مواد مخدر به تدریج با گذشت زمان سبب تضعیف ریه بیماران (معتادان) شده و بدن را مستعد ابتلا به بیماری‌های عفونی همچون کرونا می‌کند.

براساس مطالعات آماری،  مواد باعث سرکوب سیستم ایمنی بدن شده و این سرکوب، ورود ویروس به بدن را تسهیل می‌کند که با تاثیرات سوء بر سیستم ایمنی، بیمار معتاد را مستعد مبتلا به پاتوژن (عوامل بیماری‌زا) نظیر باکتری و ویروس می‌کند.

 موادمخدر همچنین با از بین بردن اولین خط دفاعی بدن در برابر سلول‌های کشنده طبیعی و ماکروفاژها، احتمال ابتلا به بیماری را افزایش خواهد داد.

استعمال مواد سرعت تنفس در ساقه مغز را کاهش می‌دهد و اکسیژن‌رسانی در خون به طور کافی انجام نمی‌شود.

 این امر بیماران اعتیاد را دچار هیپوکسن می‌کند، پاسخگویی تنفسی مغز را تضعیف و این مساله مشکلات تنفسی بیماری کووید-۱۹ را شدت می‌بخشد.

مصرف موادمخدر عمدتا از طریق استنشاق وارد بدن می‌شود و این امر نیز بیماران معتاد را در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار می‌دهد، زیرا محل مصرف موادمخد هم می‌تواند آلوده باشد.

عدم دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، خدمات حمایتی، استفاده عمومی از موادمخدر، بی‌ثباتی در محل سکونت و وضعیت نامناسب بهداشتی و همچنین عدم رعایت اقدامات پیشگیرانه نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی توسط این جمعیت نیز خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/1029ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۵۷:۳۹

24 Mar 2021