۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۴۷۰۰۳

مشکلی که ماههاست همراه پرسپولیس است/ «یحیی» چشم انتظار «عیسی»

تیم فوتبال پرسپولیس با وجود داشتن آمار و عملکرد فنی بهتر در سال ۱۳۹۹ نسبت به سایر رقیبان خود با مشکل گلزنی در لیگ برتر بیستم دست و پنجه نرم کرد.
مشکلی که ماههاست همراه پرسپولیس است/ «یحیی» چشم انتظار «عیسی»
به گزارش  جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس پس از پوکر قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با جدایی بازیکنان تأثیرگذار خود روبرو شد. علی علیپور مهاجم این تیم از جمله بازیکنانی بود که از جمع سرخپوشان جدا شد و به ماریتیمو پرتغال پیوست تا فوتبال خود را در قاره اروپا دنبال کند.

یحیی گل محمدی برای پر کردن جای خالی او عیسی آل کثیر و آرمان رمضانی را جذب کرد تا آنها بتوانند آمار قابل قبول علیپور با پیراهن پرسپولیس را تکرار کنند.

آل کثیر در شروع بازی‌های خود با پیراهن پرسپولیس در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا خوش درخشید و توانست برای این تیم ۴ گل بزند اما خوشحالی غیر ورزشی او پس از زدن دومین گل مقابل پاختاکور در یک چهارم نهایی همین رقابت‌ها باعث شد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا رأی به محرومیت ۶ ماهه او بدهد تا ماشین گلزنی یحیی خاموش شود.

کادر فنی پرسپولیس برای پر کردن جای خالی این بازیکن به آرمان رمضانی و مهدی عبدی روی آورد. عبدی توانست برای پرسپولیس گلزنی کند تا این تیم به فینال بازی‌های آسیایی هم برسد. عبدی بر خلاف تمام مهاجمان جوان دیگر در بازی‌های سخت و مهم گلزنی کرد اما در دیدارهایی که حریف پرسپولیس چندان مدعی نبود موقعیت‌ها را یکی پس از دیگری خراب کرد.

رمضانی هم به هیچ وجه نتوانست انتظارات را برآورده کند تا در نیم فصل از پرسپولیس جدا شده و ناگهان سر از استقلال تهران در بیاورد.

با این حال پرسپولیسی‌ها با گلزنی هافبک‌های خود نظیر احمد نوراله‌ی و وحید امیری و مدافعی همچون سیدجلال حسینی توانست در پایان سال ۱۳۹۹ با کسب ۳۷ امتیاز از ۱۸ بازی در لیگ برتر بیستم هم امتیاز با سپاهان در بالای جدول قرار بگیرد اما بی دقتی مهاجمان این تیم در زدن گل باعث شد تا شاگردان یحیی گل محمدی با وجود تفاضل گل مساوی با سپاهانی‌ها به دلیل آمار گلزنی بهتر نماینده اصفهان در رده دوم جا خوش کنند.

سرخ‌ها در حالی چنین عملکردی داشته‌اند که در تمام بازی‌های این فصل خود مالکیت توپ بیشتری نسبت به رقیبان داشته‌اند.

آنها در آخرین بازی خود مقابل نفت مسجدسلیمان نیز امید گل ۳.۶۷ را ثبت کردند اما هرگز نتوانستند با مهاجمان خود به این مهم برسند.

پرسپولیس در ۱۸ بازی، ۲۴ گل زده داشته است اما سپاهان توانست در تعداد بازی مشابه با سرخ‌ها ۳۲ گل به ثمر برساند تا خط حمله مرگبار خود را به رخ پرسپولیسی‌ها و سایر تیم‌های لیگ برتری بکشاند.

احمد نوراله‌ی هافبک پرسپولیس با زدن ۶ گل بهترین گلزن این تیم در بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر محسوب می‌شود. این در خالی است که معمولاً مهاجمان پرسپولیس در سالهای گذشته نظیر علی علیپور و مهدی طارمی همواره برای تصاحب عنوان آقای گلی در لیگ برتر تلاش می‌کردند اما اکنون سجاد شهباززاده با آمار فوق العاده ۱۶ گل زده تا پایان هفته هجدهم، این عنوان را به خود اختصاص داده است.

یحیی که از فقر گلزن در خط حمله رنج می‌برد شهریار مغانلو را نیز برای ۶ ماه بطور قرضی از سانتاکلارا پرتغال در لیست بازیکنان خود قرار داده است تا شاید او بتواند ضعف این تیم را در سال ۱۴۰۰ بهبود بخشد. او در بازی با نفت مسجد سلیمان که ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۹ برگزار شد نیز عملکرد خوبی داشت اما نتوانست برای پرسپولیس گلزنی کند. مهدی ترابی نیز پس از بازگشت به پرسپولیس پس از رفتن به العربی قطر و عدم توفیق در آن باشگاه توانست گل اول تیمش را مقابل نماینده مسجدسلیمان به ثمر برساند تا این تیم را امیدوار به روشن شدن دوباره موتور گلزنی خود کند.

تیمی که از ۱۳ فروردین ماه نیز می‌تواند آل کثیر را در اختیار داشته باشد تا شاید پایانی بر روزهای سخت گل نزدن‌های این تیم باشد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۲۲:۴۱

20 Mar 2021