۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۴۶۹۹۹
امام جمعه لردگان:

با شروع سال نو از خداوند طلب تحول در دل‌هايمان را کنيم

امام جمعه لردگان اشاره داشت: در کلام مولا علي عليه السلام آمده است، هر روزي که در آن معصيت خدا نشود، آن روز، «عيد» است.
با شروع سال نو از خداوند طلب تحول در دل‌هايمان را کنيم
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاد، امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه نماز جمعه اين هفته با اشاره به حديثي از امام علي عليه السلام که مي فرمايند، از خدا بترسيد که خداوند حافظ شما است به شرطي که انسان حريم خدا را نگه دارد.
 
وي به عدم استجابت دعا اشاره کرد و گفت: سوءنيت نداشته باشيد، کينه را از دل بزداييد، اعتقاد داشته باشيد در کارهايتان، نماز را عقب نياندازيد، فحاشي و بدزباني نکنيد و نعمت‌هاي الهي را به زبان آوريد و صلوات بفرستيد تا دعاهايتان اجابت شود.

تاج زاد اشاره داشت: پس خودمان را اصلاح و تقوا پيشه کنيم تا دعاهايمان مستجاب شود.
 
امام جمعه لردگان در خطبه دوم با اشاره به آستانه عيد نوروز گفت: معلّى مي ‌گويد: در صبحگاه نوروز به حضور امام صادق عليه ‌السلام رسيدم. حضرت از من پرسيد: معلّى آيا از امروز چيزى مي ‌دانى؟ گفتم: خير، ليکن ايرانيان امروز را بزرگ مي ‌دارند، به همديگر تبريک مي ‌گويند. امام فرمود: گراميداشت امروز به سبب وقايعى است که براى تو بازگو مي ‌کنم، «نوروز» همان روزى است که خداوند از بندگان خود ميثاق گرفت که بنده خدا باشند، براى او شريک قايل نشوند و غير از خداوند کسى را عبادت نکنند؛ يعنى روز آزادى است.«نوروز» همان روزى است که براى اولين مرتبه خورشيد طلوع نمود؛ يعنى روز روشنايى و درخشش است.«نوروز» روزى است که کشتى نوح بر " جودى " نشست؛ يعنى روز نجات از عذاب الهى است.«نوروز» روزى است که حضرت ابراهيم عليه ‌السلام بت ‌ها را شکست؛ يعنى روز مبارزه با شرک و بت ‌پرستى است.«نوروز» همان روزى است که جبرئيل امين بر پيامبر صلي ‌الله عليه ‌و ‌آله هبوط نمود؛ يعنى روز دريافت پيام الهى است.«نوروز» روزى است که پيامبر صلي ‌الله ‌عليه ‌و‌ آله حضرت على عليه ‌السلام را در محل " غدير خم " به مردم به عنوان اميرمؤمنين معرفى کرد؛ يعنى روز پيمان با ولايت است. «نوروز» همان روزى است که قائم آل محمد صلي ‌الله‌ عليه ‌و ‌آله، حضرت مهدى عليه‌ السلام، ظهور پيدا مي ‌کند و بر دشمنان عدالت پيروز مي ‌گردد و حکومت عدل اسلامى تشکيل مي ‌دهد.
 
خطيب جمعه لردگان با اشاره به روز صنعت نفت در ايران گفت: 29 اسفند 1329، سال روز حماسه اي است به يادماندني و نقطه عطفي در تاريخ مبارزاتي ملت ايران. 29 اسفند، سال روز ملي شدن صنعت نفت ايران، در گرو رهبري ديني و اتحاد و حضور ملت مسلمان است. در اين روز با ملي شدن صنعت نفت، دست طمع استعمار از دامن ملت ايران کوتاه شد.
 
تاج زاد با اشاره به سند امنيت آمريکا بیان داشت: بايدن مثل ترامپ با همان ادبيات در مقابل ايران اسلامي موضع گرفته اند و اعلام کرداند امنيت اسرائيل از اولويت هاي آنان است .
 
خطيب جمعه لردگان در پايان از همه دستگاه هاي دولتي، نيروهاي جهادي، طلاب، و همه مردم که دست در دست هم با شرايط سخت کرونايي مقابله کردند و مي کنند  تقدير و تشکر کرد.
 
انتهاي پيام/630ل 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۱۴:۴۴:۱۰

19 Mar 2021